christdi Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Prøver å lage en teller som ekskluderer siste besøkende ip-adresse. Får ikke til dette. Setter pris på om noen kan vise meg hva som må legges til koden under for at dette skal fungere. <? $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; $dtime = date('r'); $fh = fopen("ip.txt", "a"); if(!$ip) { $counter=file("ip.txt"); echo count($counter)." hits"; } else { fwrite($fh, $ip); fwrite($fh, ";"); fwrite($fh, $browser); fwrite($fh, ";"); fwrite($fh, $dtime); fwrite($fh, "\n"); fclose($fh); $counter=file("ip.txt"); echo count($counter)." hits"; } ?> Endret 14. november 2004 av christdi Lenke til kommentar
robgar Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Prøver å lage en teller som ekskluderer siste besøkende ip-adresse.Får ikke til dette. Setter pris på om noen kan vise meg hva som må legges til koden under for at dette skal fungere. <? $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; $dtime = date('r'); $fh = fopen("ip.txt", "a"); if(!$ip) { $counter=file("ip.txt"); echo count($counter)." hits"; } else { fwrite($fh, $ip); fwrite($fh, ";"); fwrite($fh, $browser); fwrite($fh, ";"); fwrite($fh, $dtime); fwrite($fh, "\n"); fclose($fh); } ?> Det vil ikke gå, den sjekker bare om variabelen $ip ikke har verdien false, som den kun kan få om den som går inn på siden ikke har ip'addresse. <? $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; $dtime = date('r'); $fh = fopen("ip.txt", "a"); $fil = file("ip.txt", "a"); foreach ($fil as $line ) { list($f_ip, $f_browser, $f_dtime) = split(";", $line); if($f_ip == $ip) { $already_counted = true; } } if ($already_counted !== true) { fwrite($fh, $ip); fwrite($fh, ";"); fwrite($fh, $browser); fwrite($fh, ";"); fwrite($fh, $dtime); fwrite($fh, " "); fclose($fh); } $counter=file("ip.txt"); echo count($counter)." hits"; ?> Sann, tror det skulle gjøre susen. Testet lokalt og den ser ut til å virke hos meg. Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Hvorfor inni granskauen har du en fwrite for hver linje?? Lenke til kommentar
robgar Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Hvorfor inni granskauen har du en fwrite for hver linje?? Fordi (du utafor granskauen), Jeg kopierte hannes kode kjapt. Derfor blir det noen par fwrite'r. Ellers så tok jeg fwrite($fh, " "); istedefor fwrite($fh, " \n"); Da tekstfiler ikke forstår \n (blir til et firkantet tegn). Lenke til kommentar
christdi Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Tusen takk Robgar. Det fungerte helt fint til meg også. Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Altså, snakket til christdi, ikke til deg robgar Er veldig unødvendig med så mange fwrite'er Lenke til kommentar
robgar Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Tusen takk Robgar.Det fungerte helt fint til meg også. Værsågod! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå