dessessop Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 God dag. Eg skulle få installert Xine på min suse 9.0 maskin. Prøvde å følge denne veiledningen til punkt og prike, men får litt problemer når eg kjører ./configure commandoen. linux:~/install/xine-lib-1-rc7 # ./configurechecking build system type... i686-pc-linux-gnu checking host system type... i686-pc-linux-gnu checking target system type... i686-pc-linux-gnu checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c checking whether build environment is sane... yes checking for gawk... gawk checking whether make sets $(MAKE)... no checking for style of include used by make... none checking for gcc... no checking for cc... no checking for cc... no checking for cl... no configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH See `config.log' for more details. Kva kan eg gjøre med det? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Du må ha developer tools installert. Eventuellt kan du installere en binærpakke av xine. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 oki. kor finer eg developer tools? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 oki. kor finer eg developer tools? YaST > Install and Remove Software Legg inn desse pakkane: - make - gcc - gcc-g++ eller noko slikt Du bør ikkje installere Xine frå kildekode når du har ein RPM-distro. Pakkar og enkle instruksjonar finn du her: http://cambuca.ldhs.cetuc.puc-rio.br/xine/ Dersom du har SuSE sin Xine installert, må du køyre ein "rpm -Uhv" på pakkane for å oppdatere. SuSE har vel libxine installert frå før trur eg. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Då funka da. takk for hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå