Gå til innhold

Trenger stillegående vannkjøling

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lest litt rundt på nettet om vannkjøling, men desverre har jeg ikke fått noen intrykk av hvor mye støy (dB) systemene genererer. Det jeg er ute etter er et vannkjøling-system som er stillegående. Jeg går ut i fra at det er viften/viftene til radiatoren som gerenerer støyen?

Vel, uansett så hadde jeg satt pris på om noen kunne fortelle meg hvilke system som genererer minst støy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg burde jo kanskje si litt om hvilket system jeg har.. :blush:

Aopen Maxi Tower

MSI K8N NEO2 Platinum

AMD 64 3500+

Corsair TwinX 1024-3200XL (2x512) DDR400

Gainward 6800 GT 256DDR3 Golden Sample

2 X Western Digital Raptor 36.7GB 10,000rpm SATA (Satt opp i Raid 0/Striped)

Lenke til kommentar

kjøp et komplett (eller lag) vannavkjølinsystem uten radiator. så drar du til bilopphuggeren og fårtak i den største radiatoren som er det, da kan du sleppe vifter :)

skal selv lage et vannakjølinsystem med en radiator inne i pc'n, og en utforbi vinduet :) (ingen vifter og behaglige temps)

Lenke til kommentar
kjøp et komplett (eller lag) vannavkjølinsystem uten radiator. så drar du til bilopphuggeren og fårtak i den største radiatoren som er det, da kan du sleppe vifter :)

skal selv lage et vannakjølinsystem med en radiator inne i pc'n, og en utforbi vinduet :) (ingen vifter og behaglige temps)

vil ikke det danne kondens på radiatoren inne i pc`n?

Lenke til kommentar

vil ikke det danne kondens på radiatoren inne i pc`n?

nei, en radiator er bare kobber/aluminium rør som er plassert på en slik måte at luften lett skal kjøle den ned til tempraturen rundt seg.

kondens kommer av at varm og fuktig luft blir kjølt ned (kald luft kan ikke holde på like mye foktighet som varm luft)

så dersom ikke vannet ditt er skummelt kaldt vil det ikke skje noenting.

Lenke til kommentar

MagE:

Problemet er hvis radiatoren du har utenfor huset blir litt for effektiv og gir deg underkjølt vann inn igjen. Da vil luften kjøles ned av kalde slanger (evt. kjøleblokk(er) ved veldig lav temp) og kondensere. Men dette skal ikke være noe problem dersom deltaT er liten (tempforskjell mellom overflate og luft) :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...