Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

xDSL splitter hjelp

Anbefalte innlegg

hallo nå ska eg lage en TP kabel

eg har en 8 led kabel som føre til sentralen ska eg sette på en RJ45 plugg der ?

Hvilken sentral? :hmm:

Med mindre du trenger en krysset kabel, kobler du slik i begge endene:

hvit/orange

orange

hvit/grønn

blå

hvit/blå

grønn

hvit/brun

brun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp koblet inntakskabelen til RJ-45.

Inntakskabelen har 4 ledere, men bare to av dem brukes. Dersom du har vanlig Telenor inntak.

De to lederne som er i bruk i dag, skal kobles til pinne 4 og 5 i RJ-45 pluggen. Ikke bry deg om farge, for det er forskjellig hva som er brukt. De to som er til overs trenger du ikke koble til.

Denne pluggen kan kobles inn i ADSL-filteret. Fra ADSL-filteret kan du bruke Cat5 kabler med alle pinner tilkoblet i RJ-45 pluggen. Dersom du skal koble ISDN rundt i huset, så kobles 4-ledere til pinnene 3 og 6, og 4 og 5. Du kan bruke eksisterende telefonkabel med 4 ledere. Du trenger ikke 8 til telefoni. Bare sørg for at fargerekkefølgen blir den samme på pinnene.

Til data er det greiest å bruke kabler med alle ledere tilkoblet RJ-45 kontakten. Det er jo greit å følge standard fargekode til databruk.

-xhilerate-

Lenke til kommentar
eg har ikke telenor!og veggkontakten er kople sån : kvit/blå på pin 1 blå på pin 2 kvit/grøn på pin 5 og grøn på pin 6? vet du kefor en farge som ska in til pin 4 og pin 5

her må du nok prøve deg fram og finne sjøl hvilket par som er i bruk. Koble et par fra kontakten, og se om du fremdeles har linje. Dersom ikke, så er det det andre paret.

-xhilerate-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...