Big_JT Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 hallo nå ska eg lage en TP kabel eg har en 8 led kabel som føre til sentralen ska eg sette på en RJ45 plugg der ? Hvilken sentral? Med mindre du trenger en krysset kabel, kobler du slik i begge endene: hvit/orange orange hvit/grønn blå hvit/blå grønn hvit/brun brun Lenke til kommentar
wilai Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 (endret) eg vet ikke heilt ka sentralen min e men dt e jaffal ikke telenor! Edit : eller kalle man dt ''Hovedlinje'' har den kabelen eg men den e ikke kople til veggkontakt ! Endret 15. november 2004 av wilai Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Mener du den kabelen som kommer inn i huset? Lenke til kommentar
wilai Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 ja ka ska eg gjer md den? Lenke til kommentar
xhilerate Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg har nettopp koblet inntakskabelen til RJ-45. Inntakskabelen har 4 ledere, men bare to av dem brukes. Dersom du har vanlig Telenor inntak. De to lederne som er i bruk i dag, skal kobles til pinne 4 og 5 i RJ-45 pluggen. Ikke bry deg om farge, for det er forskjellig hva som er brukt. De to som er til overs trenger du ikke koble til. Denne pluggen kan kobles inn i ADSL-filteret. Fra ADSL-filteret kan du bruke Cat5 kabler med alle pinner tilkoblet i RJ-45 pluggen. Dersom du skal koble ISDN rundt i huset, så kobles 4-ledere til pinnene 3 og 6, og 4 og 5. Du kan bruke eksisterende telefonkabel med 4 ledere. Du trenger ikke 8 til telefoni. Bare sørg for at fargerekkefølgen blir den samme på pinnene. Til data er det greiest å bruke kabler med alle ledere tilkoblet RJ-45 kontakten. Det er jo greit å følge standard fargekode til databruk. -xhilerate- Lenke til kommentar
wilai Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 eg har ikke telenor!og veggkontakten er kople sån : kvit/blå på pin 1 blå på pin 2 kvit/grøn på pin 5 og grøn på pin 6? vet du kefor en farge som ska in til pin 4 og pin 5 Lenke til kommentar
xhilerate Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 eg har ikke telenor!og veggkontakten er kople sån : kvit/blå på pin 1 blå på pin 2 kvit/grøn på pin 5 og grøn på pin 6? vet du kefor en farge som ska in til pin 4 og pin 5 her må du nok prøve deg fram og finne sjøl hvilket par som er i bruk. Koble et par fra kontakten, og se om du fremdeles har linje. Dersom ikke, så er det det andre paret. -xhilerate- Lenke til kommentar
wilai Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 har fått dt til nå !! tok på alle led på eg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå