Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

xDSL splitter hjelp

Anbefalte innlegg

eg har xDSL fra Bluecom og eg må kople splitter til hovedlinje men når eg har lagt ferdig veggkontakt til hovedlinje så har eg 1 nettverks ledning igjen og den går til dei andre veggkontakten me har i huset
hvordan skal eg kople den ??
ska eg bare ta en RJ45 plugg og sette white/blue på pin 1, blue på pin 2, white/green på pin 5 og Green på pin 6

kan nogen hjelpe mg!!!! :hrm: Endret av wilai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at dette er analog telefoni vi snakker om her? Er dette en flat signalkabel, så er standarden at det er er de to lederene i midten som brukes til signal. På en 8-leders RJ-45-plugg bruker du altså pin 4 og 5 til de to trådene som fører analoge signaler. Har du en rund signalkabel med to eller flere par, må du sjekke en av de andre veggkontaktene for hvilket av de parene som er i bruk.

Lenke til kommentar

eg har to 8 led signal kabel ! og det bruke pin 1 pin 2 og pin 5 pin 6

på alle veggkontaktene! Skal eg bare lage en Rj45 plugg til hovdelinje min med kvit/blå på 1 pin blå på pin 2 og kvit/grøn på pin 5 gørn på pin 6.

så kople eg den til Adsl Splitteren en og så har eg en 8 led kabel igjen den går til alle dei andre veggkontakt i huset, så lage eg en RJ45 plugg på den og så sette eg den på Isdn/phone kontakten på splitteren.

er det riktig?

Lenke til kommentar
eg har to 8 led signal kabel ! og det bruke pin 1 pin 2 og pin 5 pin 6 på alle veggkontaktene!

På analoge linjer brukes kun et par som kobles på de to mitterste kontaktene på en RJ-plugg. Du må finne ut hvordan det er koblet i kontaktene i huset slik at du får rett par tilkoblet.

Lenke til kommentar
eg har to 8 led signal kabel ! og det bruke pin 1 pin 2 og pin 5 pin 6 på alle veggkontaktene!

På analoge linjer brukes kun et par som kobles på de to mitterste kontaktene på en RJ-plugg. Du må finne ut hvordan det er koblet i kontaktene i huset slik at du får rett par tilkoblet.

pin 5 pin 6 bruke kvit/grøn og grøn men eg tru dei bruke pin 1 og pin 2 på strøm!

Lenke til kommentar

Tilkoblingene på koblingslistene på en veggkontakt er lit snedige. da de to første ikke kommer som 1 og 2 på RJ45 kontakten.

Den gamle televerket/telenor standaren:

koblingslist - RJ45

par 1 - 5 og 4

par 2 - 3 og 6

par 3 - 1 og 2

par 4 - 7 og 8

Den internasjonale standaren (som telenor nå bruker):

par 1 - 5 og 4

par 2 - 1 og 2

par 3 - 3 og 6

par 4 - 7 og 8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...