notnA Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Kjøpte nettopp nytt hk fra komplett. Chipsettviften lagde ulyder så jeg fikk tilsendt ny. Kjølepastaen på denne er hard og seig. Umulig å få vekk med neglen... Løser isopropanol opp kjølepastaen, eller fjerner den bare fett? Finnes det andre metoder? Endret 14. november 2004 av notnA Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Isopropanol har fungert hver gang jeg har prøvd, også på harde thermal pads (sånn som P4, f.eks). Lenke til kommentar
notnA Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Det kan virke som om denne har lagt en go0od stund.. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 I utgangspunktet skal den være litt seig, avhengig av type. Når den utsettes for varme fra kjernen smelter den, slik at kjernen synker inn i pastaen, og dermed vil du sitte igjen med en tynn hinne av varmeledende pasta mellom kjøleblokk og kjerne. Ser ingen grunn til å fjerne pastaen, den er nok som den skal være! Lenke til kommentar
notnA Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 I utgangspunktet skal den være litt seig, avhengig av type. Når den utsettes for varme fra kjernen smelter den, slik at kjernen synker inn i pastaen, og dermed vil du sitte igjen med en tynn hinne av varmeledende pasta mellom kjøleblokk og kjerne.Ser ingen grunn til å fjerne pastaen, den er nok som den skal være! Er fremdeles litt betenkt... Når jeg fikk kjøleribben låg den løst inne i en konvolutt.. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Jaha? Var den da forsynt med en beskyttelsesfolie på hver side? Høres litt merkelig ut at den lå løst inne i en konvolutt, vanligvis er jo slikt montert på undersiden av kjøleribba. Lenke til kommentar
notnA Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Nei.. Den lå helt fritt, uten noen for for beskyttelse utover konvolutten.. Lenke til kommentar
notnA Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Fikk den tilslutt av.. Vef hjelp av varmt vann i springen klarte jeg å få av pastaen. Den oppførte seg skremmende likt gamle, brukte tyggiser Edit: Takker for hjelpen Endret 14. november 2004 av notnA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå