Gå til innhold

Batteritid på IBM T42 15.1" skjerm

ddd-king

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en IBM T42 maskin.

Jeg har to valg:

1) T42 med 14" XGA skjerm 1.6GHz Dothan

2) T42 med 15" SXGA+ skjerm 1.7GHz Dothan

Jeg har mest lyst på den siste modellen pga. skjermen. Men jeg har lest at skjermen trekker for mye strøm og resulterende batteritid med et 6 cellers batteri er ca. skuffende 2.5 timer.

Jeg bruker nå en X40 med 8 cellers batteri og klarte å ha den oppe i 8 timer og 9 minutter :thumbup: . Riktig nok er alle instillinger på minimum og PCen scroller gjennom Hamlet av Shakespear.

Er det noen som har erfaringer med den 15" modellen? Jeg har lest en del tester og konkluderer med at 14" modellen ikke sliter med dette problemet og klarer bort i mot 4 timer med standard batteri på 6 celler.

Takker for alle innspill :)

Endret av ddd-king
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skjønner, jeg er utvekslingstudent i Singapore nå. Fikk kjøpt X40 til 12 tusen kroner. Batterier (8 celler=750kr 4 celler=420kr) er billig her :)

Å Jeg får 10000kr i stipend fra NTNU + pluss at jeg får noe penger igjen fra skatten :D

Ting er så billig her i singapore og pengeforbruket ligger omtrent 2-3 ganger lavere enn i Trondheim. Så da fikk jeg lyst til å smugle inn to IBM maskiner her. En ultraportabel og en kraftig i samme sekk :D

Derfor lurer jeg på alt dette :) skal ikke hjem før mai 2005 da, men det er fint ha å langtidsplaner :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...