ddd-king Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Jeg vurderer å kjøpe en IBM T42 maskin. Jeg har to valg: 1) T42 med 14" XGA skjerm 1.6GHz Dothan 2) T42 med 15" SXGA+ skjerm 1.7GHz Dothan Jeg har mest lyst på den siste modellen pga. skjermen. Men jeg har lest at skjermen trekker for mye strøm og resulterende batteritid med et 6 cellers batteri er ca. skuffende 2.5 timer. Jeg bruker nå en X40 med 8 cellers batteri og klarte å ha den oppe i 8 timer og 9 minutter . Riktig nok er alle instillinger på minimum og PCen scroller gjennom Hamlet av Shakespear. Er det noen som har erfaringer med den 15" modellen? Jeg har lest en del tester og konkluderer med at 14" modellen ikke sliter med dette problemet og klarer bort i mot 4 timer med standard batteri på 6 celler. Takker for alle innspill Endret 14. november 2004 av ddd-king Lenke til kommentar
Wetatron Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg har egentlig problemer med å se fordelene med T42 14" oven en X40 (jojo, skjønner at det er noen, men med en slik skjerm, hva er det virkelig man trenger oven en x40?) Ikke at jeg har råd til noen av delene jeg da, har lyst på x40 for å være ærlig.. Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Du skjønner, jeg er utvekslingstudent i Singapore nå. Fikk kjøpt X40 til 12 tusen kroner. Batterier (8 celler=750kr 4 celler=420kr) er billig her Å Jeg får 10000kr i stipend fra NTNU + pluss at jeg får noe penger igjen fra skatten Ting er så billig her i singapore og pengeforbruket ligger omtrent 2-3 ganger lavere enn i Trondheim. Så da fikk jeg lyst til å smugle inn to IBM maskiner her. En ultraportabel og en kraftig i samme sekk Derfor lurer jeg på alt dette skal ikke hjem før mai 2005 da, men det er fint ha å langtidsplaner Lenke til kommentar
Cera Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Hvorfor ikke gå for en 14" sxga da? Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 jeg har bare de to alternativene over som er rimelige. 14" SXGA+ må være drømmePCen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå