Xtra Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Hei! Jeg har Norman på min nye maskin, og når jeg var på lan og det var MASSE virus ute å gikk fikk jeg ingenting har Norman antivirus+firewall funker fin-fint... ikke så glorete design på Norman som Norton.... +at loadetiden er betraktelige bedre... på en annen maskin her i huset bruker pc-en (etter log-in screen) 2 minutter å starte opp!! og jeg har kjørt ad-aware og virus scan... Så gikk jeg inn på Symantec sin side og sjekket prossesser som kan gjemme seg som virus, og da fant jeg 6 stykk!! (har kjørt fullscan før men da har Norton ikke funnet noe...!) Norman anbefales på det varmeste! Lenke til kommentar
Elwiz Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Avast home edition er noe som kan anbefales Har hatt det i snart 6 mnd og ikke noe problemer her Er gratis oxo, så sant du registrerer deg på hjemmesiden deres Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) NOD32 ble jo testet her på hw.no og fikk knallkritikk.. Mener å huske at den knuste Norton totalt. Programmet er i tillegg veldig raskt, og bruker lite ressurser. Endret 14. november 2004 av Pantheon Lenke til kommentar
flydman Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Vel jeg har brukt Norton sine produkter i fra 1999 til nå og selv om maskinvaren er blitt bedre synes jeg at Norton tar større og større maskinresurser. Jeg testet ut AVG dette var vers 6.0 som er gratis ,denne gjorde jobben for meg med særdeles lite bruk av systemresursene. Nå avsluttes støtten for versjon 6 (gratis versjonen) ved nyttår ,men da er det bare å laste ned den nye gratisversjonen som da er versjon 7,og som tidligere nevnt så sørger den nye versjon for å avinnstalere den gamle (ingen pes). Det er kanskje greit å nevne at jeg nå har 3 maskiner som har AVG innstalert og jeg har til dags dato ikke vært plaget med noen virus overhodet. Det finnes forresten heller ingen perfekte antivirus program , alle har jo sine fordeler og ulemper , men det at den er gratis ser jeg på som en fordel og leser du litt om reviewene av AVG så får den mange gode tilbakemeldinger. Endret 14. november 2004 av flydman Lenke til kommentar
sjarken Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Er helt enig med trådstarter. Norton suger kraft. Bruker nå F-Secure Internet Security som skanner sanntid mye lettere enn andre som jeg har prøvd. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg syns også norman fungerer meget bra. Jeg anbefaler alle jeg kommer over som bruker norton å kvitte seg med det. Det virker usannsynlig dårlig skrevet, er tungt, tregt og ser ut til å gripe litt for dypt i operativsystemet. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg har brukt Norton i flere år, men etter har ikke brukt det siden det ble krøll mellom 2004 versjonen og Audigy 2 programvaren (dette er faktisk nevnt hos norton). Byttet til NOD32. Beste virusprogram jeg har brukt Lenke til kommentar
Thel Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Har lenge brukt NAV, men etter jeg fikk nytt hovedkort, og jeg fikk med PC cillin bestemte jeg meg for å teste det, beste valget jeg har gjort på LENGE Om ikke så alt for lenge går lisensen på Pc cillin ut, og da skal jeg teste AVG, kan gratisprogramm gjøre nytten? Håper det! Edit: så forresten at de har gitt ut versjon 7 av AVG! skal teste den i morgen jeg:P Endret 14. november 2004 av H.kon Lenke til kommentar
asad Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 skal prøve ut nod32, høres ut som et kongeprogram! Norton er ganske treg ja, når jeg tenker over det. Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Jeg har brukt Norton Antivirus i flere år. Har alltid hatt en relativ rask pc med nok minne, så jeg har vel ikke merket hvor treg den er.... Nå har dere overbevist meg til å prøve noe nytt. Nod32 er det første jeg vil prøve. Grunnen til jeg har brukt Norton er fordi den ligger i Norton Systemworks. Hvis jeg skal avinstallere Antivirus delen i NSW så vurderer jeg å ta vekk hele skiten. Hva skal jeg da bruke som "Registry cleaner" og hvilken disk defragmenterer er den raskeste og beste? (litt offtopic...) Endret 14. november 2004 av Spurs Lenke til kommentar
chma Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Eneste jeg merker og vet at det går litt tregt er når maskinen starter, login. Utenom det merker jeg lite til at jeg kjører Norton 05, Adwatch, Foldning@home, kan ha noe med at jeg har nok med minne,restarter ca en gang i uka, max. Endret 14. november 2004 av chma Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg har brukt Norton Antivirus i flere år. Har alltid hatt en relativ rask pc med nok minne, så jeg har vel ikke merket hvor treg den er.... Nå har dere overbevist meg til å prøve noe nytt. Nod32 er det første jeg vil prøve. Grunnen til jeg har brukt Norton er fordi den ligger i Norton Systemworks. Hvis jeg skal avinstallere Antivirus delen i NSW så vurderer jeg å ta vekk hele skiten. Hva skal jeg da bruke som "Registry cleaner" og hvilken disk defragmenterer er den raskeste og beste? (litt offtopic...) Ashampoo Winoptimizer Platinium Suite. http://www.softpedia.com/public/cat/13/9/13-9-138.shtml Perfect disk http://www.raxco.com/products/perfectdisk2k/ Lenke til kommentar
oathunder Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Bruker Norton, er enig i at det krever mye ressurser, "snublet" tilfeldigvis over et AV-program som heter Panda..... Jeg har ikke sett noen tester på det, men har installert det på en laptop med moderate ytelser, og det virker som det kjører uten å "stjele" mye system resursser.... Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Vet ikke om de er til å stole på , men dere kan lese her litt om antivirus programmer http://www.anti-virus-software-review.com/index.html? EDIT Er ikke det feil kategori? Endret 14. november 2004 av jokab Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Har prøvd Norton... er enig i at det stjeler sinnsykt mye ressurser, særlig hvis man installerer hele pakken... PC Cillin er mye bedre, men selv er jeg en av dem som tar sjansen på å kjøre uten slike programmer... (Downloader automatisk oppdateringer og har firewall da...) Lenke til kommentar
asad Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg har brukt Norton Antivirus i flere år. Har alltid hatt en relativ rask pc med nok minne, så jeg har vel ikke merket hvor treg den er.... Nå har dere overbevist meg til å prøve noe nytt. Nod32 er det første jeg vil prøve. Grunnen til jeg har brukt Norton er fordi den ligger i Norton Systemworks. Hvis jeg skal avinstallere Antivirus delen i NSW så vurderer jeg å ta vekk hele skiten. Hva skal jeg da bruke som "Registry cleaner" og hvilken disk defragmenterer er den raskeste og beste? (litt offtopic...) Ashampoo Winoptimizer Platinium Suite. http://www.softpedia.com/public/cat/13/9/13-9-138.shtml Perfect disk http://www.raxco.com/products/perfectdisk2k/ takk for linken, prøver ut perfectdisk nå Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Har jobbet meg gjennom noen årganger av Norton Antivirus. 04 utgaven likte jeg dårlig. Hang på filer når man flyttet dem på maskinen. 05 virker mindre krevende og så langt har jeg vært fornøyd med den. Er nå i bruk på 4 pcer hjemme. Ikke problemer enda, og sikkerheten virker OK. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Har også Norton Antivirus 2004 Kan dere gi meg link til de beste gratise virusprogrammene? Ble så mange linker her nå, har lyst på en summering.... NOD32 er vel ikke free.... Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Foretrekker Norton.. Alle andre programer jeg har prøvd finner ikke halvparten av virusene som norton finner hos meg.. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Har brukt BitDefender siste året, må sei eg er meget fornøyd! Har prøvd Norton, men pc'en likte det ikkje heilt, har enndå ikkje funne grunnen til det.. Mvh Espen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå