CB_Oktopus Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 HEI Sender med et bilde av en rettningstyr antene (beam) laget av en blikk box den gir ca 10 Db forsterkning.Skal prøve å lage en bygge beskrivelse å lege ut på net etter hverdt. den gikk ca 1-2km under en grov test men da var det bare vanlige antener på den andre enden Mvh CB_Oktopus Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Tror de laget noe lignende med en pringles boks en plass på nettet. fungerte faktisk det og. Lenke til kommentar
CB_Oktopus Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Ja den er beryktett hadde håpa på å få i gang en tråd der flere kom med tips å triks Bilder å tegninger Om hvordan bygge å slikt Mvh CB_Oktopus Lenke til kommentar
nree Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Burde ikkje denne være flyttet til Worklogs? Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hmm, det blir litt feil å la den ligge under Bærbare maskiner, så jeg dytter den til off topic --> annet så lenge. Når det blir litt fyldigere informasjon i tråden så kan jeg sparke den over i worklogs Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Jah, har kansje tengt å lage en sånn selv Så jeg kan ha tråløst nettverk med kameratene som bor 3-400 meter unna Noen som kan si hav man bør kjøpe får å bygge en sånn antenne og hvor jeg kan bestille sakene til den Lenke til kommentar
CB_Oktopus Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Hei Jeg sjekket hjemmesiden din og utfra at du bor der du bor er nok Elfa den beste løsningen. De har en ganske stiv pris på plugger, men de er værd det. Så det du trenger er en coaxial kabel med lavt tap, et wlan kort med antenne ut ganger. Du kan bruke BNC kontakter både i boxen og på den andre enden av kabel men de er ikke like bra som N kontakter men mye billigere å veldig mye lettere få tak i. Antenne kontakt er rimelig lett å bygge på de fleste kort jeg har sett. Mange typer har også en kontakt type som heter SMA. Den er også veldig bra ,men kan være vanskelig å få tak i. Håper dette besvarer noen av spørsmålene. Håper du begynner på å bygge. Det er utrolig gøy å bygge selv, for det du kjøper trenger ikke å være like bra som det du bygger selv. Link som jeg bygget ut fra wlan box Mvh CB_Oktopus Lenke til kommentar
CB_Oktopus Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Hei Jeg sjekket hjemmesiden din og utfra at du bor der du bor er nok Elfa den beste løsningen. De har en ganske stiv pris på plugger, men de er værd det. Så det du trenger er en coaxial kabel med lavt tap, et wlan kort med antenne ut ganger. Du kan bruke BNC kontakter både i boxen og på den andre enden av kabel men de er ikke like bra som N kontakter men mye billigere å veldig mye lettere få tak i. Antenne kontakt er rimelig lett å bygge på de fleste kort jeg har sett. Mange typer har også en kontakt type som heter SMA. Den er også veldig bra ,men kan være vanskelig å få tak i. Håper dette besvarer noen av spørsmålene. Håper du begynner på å bygge. Det er utrolig gøy å bygge selv, for det du kjøper trenger ikke å være like bra som det du bygger selv. Link som jeg bygget ut fra wlan box Mvh CB_Oktopus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå