Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjeme byging av Wlan antener

Anbefalte innlegg

HEI
Sender med et bilde av en rettningstyr antene (beam) laget av en blikk box den gir ca 10 Db forsterkning.Skal prøve å lage en bygge beskrivelse å lege ut på net etter hverdt.
den gikk ca 1-2km under en grov test men da var det bare vanlige antener på den andre enden :D

Mvh
CB_Oktopus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg sjekket hjemmesiden din og utfra at du bor der du bor er nok Elfa den beste løsningen.

De har en ganske stiv pris på plugger, men de er værd det.

Så det du trenger er en coaxial kabel med lavt tap, et wlan kort med antenne ut ganger.

Du kan bruke BNC kontakter både i boxen og på den andre enden av kabel men de er ikke like bra som N kontakter men mye billigere å veldig mye lettere få tak i.

Antenne kontakt er rimelig lett å bygge på de fleste kort jeg har sett. Mange typer har også en kontakt type som heter SMA. Den er også veldig bra ,men kan være vanskelig å få tak i.

Håper dette besvarer noen av spørsmålene. Håper du begynner på å bygge. Det er utrolig gøy å bygge selv, for det du kjøper trenger ikke å være like bra som det du bygger selv.

Link som jeg bygget ut fra wlan box

Mvh

CB_Oktopus

Lenke til kommentar

Hei

Jeg sjekket hjemmesiden din og utfra at du bor der du bor er nok Elfa den beste løsningen.

De har en ganske stiv pris på plugger, men de er værd det.

Så det du trenger er en coaxial kabel med lavt tap, et wlan kort med antenne ut ganger.

Du kan bruke BNC kontakter både i boxen og på den andre enden av kabel men de er ikke like bra som N kontakter men mye billigere å veldig mye lettere få tak i.

Antenne kontakt er rimelig lett å bygge på de fleste kort jeg har sett. Mange typer har også en kontakt type som heter SMA. Den er også veldig bra ,men kan være vanskelig å få tak i.

Håper dette besvarer noen av spørsmålene. Håper du begynner på å bygge. Det er utrolig gøy å bygge selv, for det du kjøper trenger ikke å være like bra som det du bygger selv.

Link som jeg bygget ut fra wlan box

Mvh

CB_Oktopus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...