Gå til innhold

Noen andre som er lei av vannkjølingen?

Anbefalte innlegg

Nå tror jeg at jeg rett og slett demonterer vannkjølingen, og hiver inn vanlig luftkjøling. Hvorfor? Jeg er rett og slett møkka lei av vannkjølingen, den er alltid i veien når jeg skal fikle inni kasse (dvs hele tiden), og det er noe herk å montere/demontere, og i tillegg bekymrer jeg meg for faren for lekkasje, da særlig fra CPU-blokka. Ser ikke for meg at jeg hadde tatt et vått skjermkort til 5000 kr med et smil. På toppen av det hele kjører jeg uten overklokking, så da blir liksom hele vitsen borte. Tror jeg skal prøvd luftkjøling og mCubed viftestyring en stund. Det som er kjipt, er jo selvsagt at jeg har skjært hull til radiatoren...

Noen andre som føler det på samme måte?

PS: Hvis noen lurte, så er ikke vannkjølingen til salgs, hvertfall ikke enda.. :)

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikke kvitte meg med vannkjølingen før noe like stille

og like billig er oppfunnet. Ikke så vanskelig å finne/lage

deler når man jobber i mekanisk industri. :whistle:

Radiatoren kjøler nå to XP2400 maskiner og vanntemp

ligger på 26 grader. CPUene har 37 grader i BIOS og

26 i SiSoft Sandrea 2400. Tviler sterkt på den siste ;)

Tidligere tester viser stort sett DeltaT på ca. 6 grader.

Alt er vannkjølt.

Har fem 80mm vifter på radiatoren justert ned til min. turtall.

Kan nesten følge et punkt på dekoren rundt og rundt

med øynene. De er altså helt stille... :yes:

Nå når det er vinter kunne de vært fjernet :!:

Ikke noe problem å kjøre totalt vifteløst :cool:

Endret av OogaBooga
Lenke til kommentar

Er litt lei vannkjølingen til tider (og spes da jeg fik lekasje :cry: , heldigvis ble ingen ting ødelagt!). Men jeg blir ikke så lei av den at jeg vurderer å bytte den ut, nesten tvert i mot :p så vil jeg ha bedre og bedre temeraturer, så jeg hiver inn kraftigere kompontenter i kjølingen ;) Kunne ikke tenkt meg en ikke_vannkjølt_pc igjen nei, det er rett og slett en drøm når jeg setter ned viftene og bare nyter lyden av stillhet :love:

ManagHead

Lenke til kommentar

[quote name=søtNOZ89 ;););)' date='20/11/2004 : 23:17] Mista cpu'en nu nettopp, men nå bruker jeg vertikal kjøling

:!:

---

finns mange gode lydløse luftkjølinger. Mange sier også at idle tempen ikke synker særlig mye. Er bare load temp som ikke skal være så høy har jeg hørt.

Vann og elektronikk burde holdes fjern fra hverandre. Sålenge det ikke lekker :p

Lenke til kommentar

gidder dere å planlegge montering av vannkjøling å dill dall ???

finn ut hva dere vil ha inni maskinen..

planlegg og monter uten å ha hastverk.

sørg for at jobben blir gjort skikkelig med en gang så slipper dere lekasje.

nå har eg selv venta i 3 sure mnd på å få de komponentene eg ville ha..

har montert støtvis i helga nå men fant ut at eg mangle litt.. så pc'en ligger på vent til dette er anskaffet.

hastverk kan fort koste skjorta ja.

har forøvrig endelig fått tak vannblokk m/peltier og bytter ut slanger med blanke kobberrør. naice :thumbup:

kluet her er å planlegge for dette sitte fast og vil være et hekkan å skifte ut på senere.

planen er da.. montere pc'en som jeg vil ha den.. hvor senere så selges hele rukkelet når oppgradering er på gang.

med amd64 3400+ peltier kjøling og X800XT vannkjølt på gpu/minne så blir det en stund til maskinen trenger oppgradring. :thumbup:

forøvrig blir disse 2 vannblokkene tildelt hver sinn vannkrets

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...