eryxx Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Gikk nettopp til snakffelse av en rimelig Topcom USB 2.0 Hub-214 P. Når denne er koblet til maskinen så startes ikke bootprosessen i det hele tatt. Når jeg kobler denne ifra maskinen og trykker Ctrl+Alt+Delet og restarter går det fint. Når PCen er oppe og går fungerer HUBen som normalt. Av maskinvare har jeg en nyere Fujitsu Siemens med Win Xp Pro Sp2 på et MSI 648 Max hovekort. Jeg har forsøkt å oppdatere drivere til Bios uten effekt. Noen ideer om hvordan dette kan fikses slik at huben kan stå tilkoblet hele tiden (litt av poenget)? Rune Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hvis maskinen har mulighet til å boote fra USB, skjekk at dette ikke er påslått i BIOS. Er problemet det samme på alle USB-portene? Lenke til kommentar
eryxx Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Hei! Når jeg var inne i Bios så står det ingenting der som jeg umiddelbart kan identifisere som mulighet for å botte fra USB, ikke det at jeg dermed kan utelukke muligheten. Bootrekkefølgen min er CD, Disk og ingenting deretter. Mht å ekskludere eventuell bootmulighet fra USB, hva skal jeg se etter? Trodde at en slik HUB var en kurant affære, men den gang ei... Har ikke sjekket om det er forskjell på USB-portene skal sjekke det. Mvh RUne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå