Gå til innhold

Problemer med lyd i Fedora C3

Errae

Anbefalte innlegg

Hei!

oppgraderte til C3 i dag, men opplever noen problemer med lyden. Den fungerer ikke, men hvis jeg går på "Soundcard detection" og trykker på "spill av lyd", så plutselig fungerer lyden, mens "Soundcard detection" klikker. Av og til fungerer ikke denne metoden )=

Noen tips ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette sleit jeg også med. Løsningen for meg var å starte alsamixer (fra kommandolinjen). Her har du mulighet til å justere volum på ganske mye forskjellige greier (gjøres ved hjelp av piltastene), og det er bare å prøve seg frem.

Start en eller annen lydfil (gjerne en lang sang) og hold på med justering til du er fornøyd:)

Såvidt jeg husker så måte jeg starte alsamixer som root for å få lov til å lagre innstillingene.

Lenke til kommentar
Dette sleit jeg også med. Løsningen for meg var å starte alsamixer (fra kommandolinjen). Her har du mulighet til å justere volum på ganske mye forskjellige greier (gjøres ved hjelp av piltastene), og det er bare å prøve seg frem.

Start en eller annen lydfil (gjerne en lang sang) og hold på med justering til du er fornøyd:)

Såvidt jeg husker så måte jeg starte alsamixer som root for å få lov til å lagre innstillingene.

Du kan som regel lagre instillingane som alle brukarar, men "alsatcl" ligg som regel i PATHen til root.

man alsamixer
man alsactl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...