z1Ob Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 jeg skal lage egen vannblokk, men på socket'en er det en liten klump som stikker litt opp der hvor prosessoren ikke er(se bilde). Jeg lurte på om jeg må frese bort litt av blokken, eller går det greit at den ligger over hele? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 den kommer ikke til å være i veien den.. Når du setter Cpu i socket så er de like høye sånn ca.. Så du trenger ikke frese vekk noe =) mvh ballemann Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Ok, Takker Lenke til kommentar
pback Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 den kommer ikke til å være i veien den.. Når du setter Cpu i socket så er de like høye sånn ca.. Så du trenger ikke frese vekk noe =) mvh ballemann Feil! Den forhøyninga på socket'en er høyere enn cpu, så du må frese vekk litt på kjøleblokka for å få kontakt med cpu. Lenke til kommentar
ElmotriX Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) den kommer ikke til å være i veien den.. Når du setter Cpu i socket så er de like høye sånn ca.. Så du trenger ikke frese vekk noe =) mvh ballemann Feil! Den forhøyninga på socket'en er høyere enn cpu, så du må frese vekk litt på kjøleblokka for å få kontakt med cpu. feil pback! har du noen gang sett en eneste vann block i det heletatt??? sett på bunnen av den elle???? er den rett??? ligger den over den "forhøyningen"??? z10b: du trenger ikke å frese vekk noe... når du setter på cpu'en er den definnitivt høyere opp enn socketen... så det er ingen fare for å treffe socketen i det heletatt hilsen en som sitter å ser på et defekt hovedkort med en defekt cpu i socketen Endret 16. november 2004 av ElmotriX Lenke til kommentar
FredrikFredrik Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Litt forvirring ute og går ser jeg, og det ser ikke ut til at de andre fikk med seg at du skal lage egen vannblokk. Når du lager vannblokken må du passe på at du lager den såpass smal at den IKKE ligger oppå den hvite flaten som stikker opp. Det holder at blokken dekker cpu. Vær også nøye med boring av festehull. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg måtte frese bort litt av socketen for å få blokka til å ligge rett! Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Ok, takker for svar og tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå