Dimacruz Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Jeg har endelig klart å få digital lyd, men når jeg bruker power dvd så hakker lyden hele tiden. Den stopper opp i et halvt sekund sirka og så kommer den tilbake. Dette skjer veldig ofte og er selfølgelig ganske så irriterende. Jeg bruker power dvd 3.0. Det er vist mange som har det samme problemet, men jeg har enda ikke hørt om noen som klarer å fikse det. Lenke til kommentar
jonathan Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 prøv windvd da, det funker med dddts det også Lenke til kommentar
Dimacruz Skrevet 26. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2002 Jeg har tenkt på det men der hakker bilde. lyden er bra der, men det er noe rart med bilde. Lenke til kommentar
jag Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Husker jeg hadde det samme problemet med PowerDVD 3.0. Gikk over til 4.0 og da forsvant det. Du bør installere de nyste driverne fra Creative hvis du ikke allerede har gort det, samt de nyeste Via 4in1 driverne hvis du har VIA chipset. Kan ikke huske noen spesielle instillinger som hjalp i 3.0. DMA aktiveres av Power DVD, men sjekk for sikkerhets skyld. Kan hende det hjelper å aktivere den hvis den ikke er det. Ellers erfarte jeg bedre lyd ved å kun bruke koaks ledningen fra lydkortet (fra splitteren) til forsterkeren, sb5.1 -> DTT2500. Ikke bry deg om de analoge siden du kun bruker digital ut. Bruk heller ikke den 9 pin DIN kabelen. Hvorfor det hjalp å kutte ut de andre vet jeg ikke, men lyden ble bedre. [ Denne Melding var redigert av: jag på 2002-05-27 01:08 ] Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Ikke flame meg, jeg bare spørr.. Er DMA aktivert? Lenke til kommentar
jonathan Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 prøv med en film i dvd format fra harddisken, så vet vi om det kanskje bare er dvd rommen som ikke er rask nok.. Lenke til kommentar
jag Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Bare en ting: Spilles ikke DVD av ved 1x, samme som musikk CD? Hvordan skal da DVD-ROMen være for treg? Det er vel mulig at det blir for treigt hvis den står i PIO-mode, men så sant DMA kan aktiveres bør det vel ikke være et problem? Er ikke en dum idè å spille DVD av fra harddisken og se om det samme problemet oppstår da. Er mulig jonathan mener det samme som det jeg skriver nå, men men, er i grunn ganske trøtt, leser til eksamen og så videre....... Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Try this boy: Sjekk om DVD-spilleren din er satt opp med DMA (direct memory access)...hvis ikke kan det fort bli hakkete bilde samme hvor rask PC du har. Gå inn på Control Panel -> System -> Device Manager. Så tar du properties på Secondary Controller. Under advanced står det hvilken mode enhetene som er tilkoblet kjører (DMA eller PIO))... Håper det hjelper :smile: Joachim Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Ops! Det gjaldt bilde det... Joachim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå