Gå til innhold

Hva kan jeg ta for dette?

Anbefalte innlegg

heisann,skal selge noen deler til onkel'n min,og tenkte jeg kunne høre med noen her hva de mener jeg kan ta for disse delene

Asus A7N8X-E Deluxe

Gforce4 ti 4600 128 mb

256mb ram

AMD Athlon 1900+

har en 550 W Q-tec strømforsyning som han kanskje skal ha også.

Jeg kommer selfølgelig til å gi han en veldig ålreit pris på dette,men trenger ett utgangspunkt.

Takker på forhånd for all hjelp

Mvh Proppen

Edit: skriveleif

Endret av Propaganda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ok,hva med noen seriøse svar?? han skal bruke den til å se filmer og høre på musikk,og trenger ikke den grommeste pc'en i byen... har selv brukt disse delene til nå nylig,og spilt Call of Duty helt greit osv...

Litt synd, da svaret ganske enkelt og greit var seriøst. OK, kanskje litt mer, men ikke mye. Kan kanskje strekke deg til 1.000,-, men der går absolutt grensa. 600,- høres fint ut :)

Lenke til kommentar
ok,hva med noen seriøse svar?? han skal bruke den til å se filmer og høre på musikk,og trenger ikke den grommeste pc'en i byen... har selv brukt disse delene til nå nylig,og spilt Call of Duty helt greit osv...

Litt synd, da svaret ganske enkelt og greit var seriøst. OK, kanskje litt mer, men ikke mye. Kan kanskje strekke deg til 1.000,-, men der går absolutt grensa. 600,- høres fint ut :)

:yes:

600-700,- er en grei pris.

På QXL får du kanskje 1000-1500,- for den :lol:

Lenke til kommentar
Forresten, bytter du PSU til en Fortron/Source 300W/350W vil man kunne ta endel mer. Den Q-Tec'en gir meg gåsehud.

Men han vil ikke kunne øke prisen like mye som ny strømforsyning koster, så det er et tapsprosjekt.

Uansett, jeg kjører en dual XP 2400 @ 2520MHz, med to disker, to optiske drev, tv kort, tre 120mm vifter og to 80 mm vifter, på en 350W Q-Tech. Så veldig dårlig er de no ikke.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Hovedkortet er jo bra:). Men CPUen og skjermkortet er vel utdatert.

Hvis du skulle beholde PCn selv, kunne du jo beholdt hovedkortet, oppgradert til en Athlon XP 3200+ og kjøpt ny ram og nytt skjermkort.. Så har du en bra pc til Doom3, HL2 osv..

Endret av ^kissa^
Lenke til kommentar
Forresten, bytter du PSU til en Fortron/Source 300W/350W vil man kunne ta endel mer. Den Q-Tec'en gir meg gåsehud.

Men han vil ikke kunne øke prisen like mye som ny strømforsyning koster, så det er et tapsprosjekt.

Uansett, jeg kjører en dual XP 2400 @ 2520MHz, med to disker, to optiske drev, tv kort, tre 120mm vifter og to 80 mm vifter, på en 350W Q-Tech. Så veldig dårlig er de no ikke.

Hehe, logisk nok, så burde det vel egentlig være det. Ihvertfall med tanke på at den evt. newbkjøper tenker: "Oii! 550W! For en ekstrem PSU!".

Men hadde det vært en Q-tec "350"W, så kunne han sikkert kjøpt det og fått mer (det kan rett og slett lønne seg noen ganger, flaskehlaser i PC'er senker prisen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...