Marvil Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Det var mye penger for 29 bokstaver og en del tegn, nesten like dyrt som PS jo. Galskap å ta så mye for bare en font jo. Å lage fonter er en kraftig mengde arbeid. Og det er det ikke å lage PS..? Tror btw det heter Typograf, ikke typografist.. Men mye pene fonter.. Lenke til kommentar
Radar911 Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Mente bare at PS er et fullt program, fonter er bare fonter. Så er fonter like mye verd som PS nå? Tar de like lang tid å utvikle? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Mente bare at PS er et fullt program, fonter er bare fonter. Så er fonter like mye verd som PS nå? Tar de like lang tid å utvikle? Jeg hørte på Petre en gang i sommer, og de hadde besøk av en typograf. Han hevda det godt kunne å ta et år å utvikle en enkelt font. Det synes jeg var litt voldsomt, men ting tar tid. Hadde vært stilig å prøvd ... Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Mente bare at PS er et fullt program, fonter er bare fonter. Så er fonter like mye verd som PS nå? Tar de like lang tid å utvikle? Jeg hørte på Petre en gang i sommer, og de hadde besøk av en typograf. Han hevda det godt kunne å ta et år å utvikle en enkelt font. Det synes jeg var litt voldsomt, men ting tar tid. Hadde vært stilig å prøvd ... Det er helt korrekt, 1 år er ikkje uvanlig.. Daco fonten tok vel såvidt eg husker ca 1 år før den var klar for salg. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Oi, så det lønner seg å gå i den retningen når man utdanner seg ja Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 likte superduper fonten og telenor fonten jeg. er det fritt frem og bruke telenor fonten eller? så den lå der til nedlasting så..? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Så den lå ute til nedlastning i form av en .exe-fil, regner med at det er en hake eller to med den .exe-fila..? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Så den lå ute til nedlastning i form av en .exe-fil, regner med at det er en hake eller to med den .exe-fila..? Nei, det var en "Self-extracting StuffIt archive" som inneholdt hele fontpakken Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Ahh! Da skal den seff lastes ned. Man kommer ikke utenom at Telenor har et kjent ansikt utad, og at fonten vil bli fort gjenkjent da... Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 likte superduper fonten og telenor fonten jeg. er det fritt frem og bruke telenor fonten eller? så den lå der til nedlasting så..? Nei. Telenor fonten eies av telenor, den kan ingen bruke uten tillatelse fra Telenor. Telenor is a fontfamily designed for a major norwegian phonecompany by the same name.it's for corporate use only and is unfortuneately not for sale. Telenor is designed by Magnus Rakeng & Stian Berger as part of the new corporate identity for Telenor designed by Scandinavian Designgroup. http://www.melkeveien.no/magnus-rakeng/telenor.html Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Uansett kan jeg bruke den på privat basis om jeg vil Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Helvetica er jo også en god font da. Arial stammer faktisk fra Helvetica. Typografi Lenke til kommentar
N* Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 jeg hadde et program hvor man kunne lage fonter før jeg formaterte. husker ikke navnet. det var ikke så vanskelig å bruke, men om man skal lage noe veldig bra blir det sikkert verre. noe jeg fant med google Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Trebuchet MS og Futurist Fixed Width er uhorvelig fete. EDIT: DET SNØR!! Endret 16. november 2004 av jorgis Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Det snør ikke i Oslo Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Ok, i webcafeen var det litt greit, i en fonttråd syns jeg grensa bør gå.. (Jeg er muligens ikke rette til å si noe om OT, men jeg sier det uansett.) Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Det snør ikke i Oslo det finnes en verden utenfor oslo gutten min. skal vi begynne og nevne klassiske fonter så liker jeg Garamond og Rotis Sans Serif. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Verdana Likte den Telenor fonten også.. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 DancingVampyrish er en kul font, litt vanskelig å lese, men.. Samme font som er i avataren min. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Kan ikke si den var veldig tøff, men det er selvfølgelig subjektivt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå