Lanka Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Hvilken font er det som egentlig er på topp? Selv om de blir rangert i lister på diverse fontsider, og det er etter hver enkelts smak og behag, så lurer jeg på hvilken som faller i smak hos folk flest. Jeg har jo skjønt at Times New Roman = Hvilke fonter foretrekker folket? Også noe som ikke er windowsmedfølgende. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Det går litt i bølger tror jeg.. For en tid tilbake, så var det populært å bruke Trebuchet MS. Den er dekorativ og lesbar.. Kommer litt an på bruksområdet, og sidedesignet.. Litt vanskelig å definere enn vinner på generel basis.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 FF Meta (som brukes i FF-logoen) er jo pen da. Lucida Sans Unicode, Trebuchet MS funker fint som brødtekst. Frutiger 55 Roman er også pen... Som Marvil sier, umulig å si på generell basis. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Varierer, men akkurat nå er det The Eighth Grade Dentention. De peneste standard-fontene er Franklin og Arial. Endret 13. november 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Purify Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Blippo Light. Til brødtekst er Lucida Sans Unicode, Arial (evt. Arial Unicode MS) og Tahoma favoritter. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Blue Highway. ikke meningen å overta showet her, men søkte på fonten din PoleCat og fant den ikke gratis. da lurte jeg på om det er mange som kjøper fonter eller om det bare er jeg som er dårlig til å google. edit: jeg fant, og for dere andre som måtte lure: http://www.1001fonts.com/font_details.html?font_id=869 Endret 14. november 2004 av Smidt Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Blue Highway. ikke meningen å overta showet her, men søkte på fonten din PoleCat og fant den ikke gratis. da lurte jeg på om det er mange som kjøper fonter eller om det bare er jeg som er dårlig til å google. http://www.1001fonts.com/font_details.html?font_id=869 Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 ikke meningen å overta showet her, men søkte på fonten din PoleCat og fant den ikke gratis. da lurte jeg på om det er mange som kjøper fonter eller om det bare er jeg som er dårlig til å google. Blue Highway download. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Atm vil jeg si min favorittfont er «Carimbo», fra misprintedtype.com. Ikke gratis tho, men fikk den med i en pakke i ett eller annet designblad, hvis jeg ikke husker helt feil. En annen favoritt er Downcome, også fra misprintedtype.com (gratis). Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg nevnte to fonter som heller ikke er gratis. Den ene har jeg stjålet fra skola Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Daco Gill Sans Avant Garde Frutiger Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Frutiger Den var jammen dyr nok, ja. Lenke til kommentar
Radar911 Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Det var mye penger for 29 bokstaver og en del tegn, nesten like dyrt som PS jo. Galskap å ta så mye for bare en font jo. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) *klipp* Nei, egentlig er det ganske rimelig for en font. Leser du derimot mitt mitt innlegg nr. 2 i tråden vil du kanskje forstå litt mer. Endret 14. november 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Det var mye penger for 29 bokstaver og en del tegn, nesten like dyrt som PS jo. Galskap å ta så mye for bare en font jo. Å lage fonter er en kraftig mengde arbeid. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Frutiger Omg! Den var dyr, ja. Men man må også merke seg at det er både til Mac og PC, pluss at det er lisenser for 5 maskiner. Still, det er jævlig dyrt, men den som faktisk koster like mye som PS, er jo faktisk 173 fonter. Man må også tenke på de enorme mengder arbeid som legges i det å lage fonts da. Edit: rettet på et par ting, også vil jeg legge til at det tross alt er fontpakker det er snakk om, ikke én font, slik som de gratis man kan laste ned Endret 14. november 2004 av Jibril2k Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Må få lov til å legge til SuperDuper og Telenor. Designet av Magnus Rakeng. Dyktig designer/typograf. Endret 15. november 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Hadde vært litt morsomt å lært hvordan man lager fonter, egentlig... Sikkert ikke så vanskelig hvis man først skjønner basicsene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå