Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treeeeg internett forbindelse meg 56kb modem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wohooo! :D Hjalp på litt det da. :)

Elektrisitet i en ledning danner magnetfelt rundt ledningen (magnetfeltet skifter etter variasjoner i elektrisiteten). Og samme gjelder omvendt, om du beveger en leder i ett magnetfelt så genererer man elektrisitet. Som en generator.

Eksterne magnetfelt vil derfor kunne påvirke signalene som går i en ledning og på analoge signaler kan det få stort utslag.

Men hørtes ikke ut som om du enda har maks signal da. For på ISDN en kanals så har man 64Kbps (8KB/sec) som maks teoretisk hastighet. På analog 56Kbps moden så ligger det ca på 7, merk her er det veldig teoretisk. Med gode forbindelser så bør man klare å få ut i allefall 5KB/sec på en 56Kbps modem, eller høyere.

Lenke til kommentar

5-kbps det er jo nesten det dobbelte av farten jeg har nå!

Noe annet som jeg kan gjøre for og øke hastigheten?

Et spm.:Hva er maks lengde på ledningen før den senker farten?

Med øyemål er det ca 15 meter med ledning fra pc'en til "utgangen" med meg, er det for langt?

Endret av LockNess
Lenke til kommentar

Vil nok anbefale å holde seg innenfor 10meter. HAr du mulighet til å flytte PC'en nærmere vegg uttaket for å teste, f.eks 2 meter unna. Da vil du lett finne ut om avstanden har noe å si hos deg.

Har du varmekabler i gulvet? Prøv å heis ledningen opp til 1 meter over gulv-nivå, eller skru av varmekablene i gulvet. Elektrisitet i gulvet der skaper også magnetfelt som kan slå inn.

Lenke til kommentar

Da burde ikke de slå ut nevneverdig mye da, men skal ikke utelukke det 100% heller. Om du klarer å strekke tlf ledningen litt annerledes slik at tlf ledningen kommer enda lengre bort fra badet så kan du jo måle om det er noe forskjell i hastighet. Men heller nok heller på at lengen på ledningen kan være en liten synder her.

Vil nok anbefale å teste med kortere tlf ledninge for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Test med ein kabel på 2-3m. Test hvilke hastigheter du får da.

Uansett lukter det miffins en plass her. Modemet justerer kbps'en (som man får ved tilkobling) etter hvordan forholdene er. Dermed er 44kbps (eller 46 om du legger til de to) optimalhastigheten for linja i de gitte omstendighetene. Ergo skal du få tilnærmet 100% av de 44kbps. Det vil si +/- 5kB/s.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...