FuzzFuet Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Nei det viste jeg ikke. Hva skal jeg søke etter på Google for og finne det da? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Nei det viste jeg ikke. Hva skal jeg søke etter på Google for og finne det da? Du finner mer info her: Windows XP QoS Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Hva er den faktiske hastigheten da? Når du er koblet til ligger den som regel rundt 45000bps, og ikke 56000bps. 56k klarer aldri fulle 56k! Sjekk dette og skriv det her. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 44.0kbps. Og etter jeg flyttet ledningen bort fra høytalerne og det andre, økte neglastningshastigheten med 2kbps! Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Wohooo! Hjalp på litt det da. Elektrisitet i en ledning danner magnetfelt rundt ledningen (magnetfeltet skifter etter variasjoner i elektrisiteten). Og samme gjelder omvendt, om du beveger en leder i ett magnetfelt så genererer man elektrisitet. Som en generator. Eksterne magnetfelt vil derfor kunne påvirke signalene som går i en ledning og på analoge signaler kan det få stort utslag. Men hørtes ikke ut som om du enda har maks signal da. For på ISDN en kanals så har man 64Kbps (8KB/sec) som maks teoretisk hastighet. På analog 56Kbps moden så ligger det ca på 7, merk her er det veldig teoretisk. Med gode forbindelser så bør man klare å få ut i allefall 5KB/sec på en 56Kbps modem, eller høyere. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 (endret) 5-kbps det er jo nesten det dobbelte av farten jeg har nå! Noe annet som jeg kan gjøre for og øke hastigheten? Et spm.:Hva er maks lengde på ledningen før den senker farten? Med øyemål er det ca 15 meter med ledning fra pc'en til "utgangen" med meg, er det for langt? Endret 14. november 2004 av LockNess Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Vil nok anbefale å holde seg innenfor 10meter. HAr du mulighet til å flytte PC'en nærmere vegg uttaket for å teste, f.eks 2 meter unna. Da vil du lett finne ut om avstanden har noe å si hos deg. Har du varmekabler i gulvet? Prøv å heis ledningen opp til 1 meter over gulv-nivå, eller skru av varmekablene i gulvet. Elektrisitet i gulvet der skaper også magnetfelt som kan slå inn. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Har varmekabler på naborommet (Badet). Men tror ledningen er ca en meter unna de! Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Da burde ikke de slå ut nevneverdig mye da, men skal ikke utelukke det 100% heller. Om du klarer å strekke tlf ledningen litt annerledes slik at tlf ledningen kommer enda lengre bort fra badet så kan du jo måle om det er noe forskjell i hastighet. Men heller nok heller på at lengen på ledningen kan være en liten synder her. Vil nok anbefale å teste med kortere tlf ledninge for å se om det hjelper. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Skal prøve og få den så kort som mulig i løpet av dagen! Kommer til og poste det riktige målet snart!! Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Du kan jo også prøve å ordne deg med et annet dialup "abonnement", som f.eks. fra Powertech (Start.no) - gratis, og veldig bra linjer. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Det er 16 meter med Tlf ledning! EDIT: Det er 20 meter med Tfl ledning Endret 15. november 2004 av LockNess Lenke til kommentar
jocke Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Test med ein kabel på 2-3m. Test hvilke hastigheter du får da. Uansett lukter det miffins en plass her. Modemet justerer kbps'en (som man får ved tilkobling) etter hvordan forholdene er. Dermed er 44kbps (eller 46 om du legger til de to) optimalhastigheten for linja i de gitte omstendighetene. Ergo skal du få tilnærmet 100% av de 44kbps. Det vil si +/- 5kB/s. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå