Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treeeeg internett forbindelse meg 56kb modem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan være mye støy på linja som forårsaker dette. Da Analoge modem bruker analoge signaler så er det ganske godt påvirket av støy som forvrenger dataene og når pakker blir korrupte så må de sendes på nytt. Man vil oppleve dette med at antall kbps går ned, selv om den faktisk ikke gjør det allikevel, men det virker tregere grunnet at pakker må sendes om igjen.

Kan også være at du laster ned fra ett sted som har en flaskehals imellom deg og server.

Når jeg satt på ISDN så benyttet jeg meg mye av www.downloadaccelerator.com programmet. Kjenner ikke til om det er bra eller dårlig nå, men hadde god positiv erfaring når jeg brukte det før jeg fikk ADSL. Download accelerator skal kunne prøve å finne alternative servere å hente fila som du skal ha fra (mirrors), samt at det kan laste ned fra flere server, slik at man på den måten kan unngå noen flaskehalser.

Men som sagt så kjenner jeg ikke til hvordan kvalitet dette programmer er nå, eller om det eksisterer enda da. Men du kan jo prøve. :)

Lenke til kommentar

Når jeg satt på ISDN så benyttet jeg meg mye av www.downloadaccelerator.com programmet. Kjenner ikke til om det er bra eller dårlig nå, men hadde god positiv erfaring når jeg brukte det før jeg fikk ADSL. Download accelerator skal kunne prøve å finne alternative servere å hente fila som du skal ha fra (mirrors), samt at det kan laste ned fra flere server, slik at man på den måten kan unngå noen flaskehalser.

Prøv det programmet du... :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Downloadaccelerator som mange anbefaler her er ikke så bra. Den er full av spyware som sakker ned hastigheten med den animerte reklama...

Opera har litt reklame på toppen den også, men ikke animert. Prøv Opera. Det er en rask nettleser og 'download accelerator'. jeg merker litt på store sider når jeg surfer på internett at den er litt raskere :thumbup:

Lenke til kommentar
Kan noen hjelpe meg med og få en raskere internett forbindelse?

Hastiheten ved nedlasting er ca 1-2 kbps :(

Hadde et program som kunne øke hastigheten men det er borte :cry:

venner av meg som har 56kb modem har myyyye raskere nedlasting. og det er feigt :whistle:

Laster ned HijackThis nå!

Kommer opp i super hastighet Hele 750Bps! Her raser det unna!!!

hehe, du vet at 1-2 kbps er mer enn 750 bps?

1-2 KB/s er det samme som 1024 - 2048 B/s ....

Tenkte bare jeg skulle si fra sånn tilfelle det skulle være noe missforståelse rundt dette, kan jo hende det var jeg som ikke klarte å se ironien i det hele når du sa "Kommer opp i super hastighet Hele 750Bps! Her raser det unna!!!" Men ikke vet jeg :roll:

Hvertfall, lykke til...

-mamazboy-

Lenke til kommentar
Du bør forsåvidt heller ikke ha for lang ledning mellom modem og uttak... Sånn bare for å ha det nevnt tilfelle det var dette som fårsaket problemet du har... :p

Sjekk også om det ikke er noen høytalere eller tv-skjermer eller annet som har kraftig magnetfelt som går 20cm fra tlf ledning.

PS ang "reklamen" i downlaod accelerator, så fungerte det slik sist jeg brukte det. Reklame banneren ble lastet ned en en "banner" mappe i download acceleratoren. Når programmet fikk beskjed om å skifte reklame så sjekket den mappen om den ligger der allerede, hvis den gjør det bruk filen. Om ikke last ned. Og programmet skiftet ikke reklame ofte heller.

Men som sagt, vet ikke hvordan programmet fungerer nå da. Jeg merker ikke til noe negativitet av reklamen når jeg satt på ISDN og brukte dette programmet. Og ja, downlaodaccelerator er ettt ad-ware program, siden det gjør at du kan brukte programmet gratis mot å ha litt reklame det. Tror ikke det er mye spy-ware i DA, men jeg har som sagt ikke sjekket ut om programmet per dags dato.

Lenke til kommentar
Du bør forsåvidt heller ikke ha for lang ledning mellom modem og uttak... Sånn bare for å ha det nevnt tilfelle det var dette som fårsaket problemet du har...  :p

Sjekk også om det ikke er noen høytalere eller tv-skjermer eller annet som har kraftig magnetfelt som går 20cm fra tlf ledning.

Hehe... :whistle:

Ledningen går jo nesten i gjennom alle høytalerne jeg bruker (5 stk), og den går også rett under skjermen (17 CRT skjerm).

Bør jeg legge om ledningen? :blush:

Kjører Spybot på full rulle nå!

Angående det Mamazboy sa, så var det ironi ja!!

750kbps er det samme som 0.7kbps.

Endret av LockNess
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...