Gå til innhold

Panasonic DMC-FZ3 vs. Sony CyberShot DSC-W1

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ska kjøpe meg kamera nå. Har kikket litt på digitale speilreflekskameraer, og har kommet til at det blir for dyrt i første omgang. Som overskriften viser har jeg funnet frem to gode kameraer på hver sin måte (tror jeg). Vet dette er en merkelig sammenlikning, men jeg er vel kommet frem til at dette er de to mest sannsynlige alternativene jeg har pr i dag.

Er nok preget av de norske testene som har versert den siste tiden. . . .

Slik jeg kan lese ulike tester er oppsummeringen mellom disse alternativene som følger:

Sony
+ størrelse
+ LCD-skjerm
+ kvalitet
+ antall pixler
- dyre minnekort

Panasonic
+ zoom
+ lysfølsomhet
+ bildekvalitet
+ bildestabilisator
+ andre minnekort enn Sony
- lcd-skjerm
- størrelse

Når jeg ser resultatene fra andre kameraer i kompaktklassen, preges personbildene av røde øyne. Er det noen som har erfaringer med de to overnevnte kameraene i forhold til slike øyne?

Videre får Panasonicen skryt for bra optikk, men har "bare" 3 Mp. Videre er det viktig at kameraet er kjapt, slik at jeg kan ta bilde av sønnen min før han forsvinner ut av søkeren...

Håper det er noen som kanskje har erfaringer med begge disse kameraene som kan hjelpe meg å velge ett av disse. Endret av olvikb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes hele greia blir litt sprø. Har sett på Lamborghini men har funnet ut at den blir i dyreste laget NÅ, så det står mellom Lada og Fiat... Du har jo ikke en gang sett deg ut et kompakt med ekstern blits... du sier du ikke vil ha røde øyne... Tror du bør gå opp et lite hakk i pris om du skal bli fornøyd.

F828

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...