tikniver Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Har nå etter mye mas fått denne tablen til å strekke seg 100% uavhengig av hvor mye som er inni; http://terjemork.com/test/_mal.shtml Men ser at nettleserene leser svært forskjellig. Opera gjør tablen ca 15px for kort, Firefox ca 5px for lang og IE ca 100px for lang. IE ser ut til å legge til høyden på radene over. Søkt mye om problemet på nettet (og dette forumet), og det jeg har funnet av "hjelp" har vært som å lese gresk for meg. Bruker forøvrig Dreamweaver til å lage siden. Er det noen (forståelig) måte å gjøre slik at det blir likt? Vil ha det slik at den nederste innholdscellen strekker seg helt ned til bunnen, uansett om innholdet er lite, eller lenger dersom innholdet tar mer plass. Takknemlig for hjelp Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Først må du slenge på padding: 0; på BODY. Lenke til kommentar
tikniver Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Takk, nå ser det bra ut i Opera. Bedre i Firefox og, men fortsatt noen få px for mye..? IE er like obsternasig som før Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 * { padding: 0; margin: 0; } øverst i stilarket. Lenke til kommentar
tikniver Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Da tok jeg vekk den første saken jeg la til etter beskjed fra dan1el og brukte i stedet den fra Marvil.. Nå blir høyden bra i Firefox også.. Men det blir venstrejustert (sikkert enkelt å fikse) Men IE suger like hardt som før Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 En DIV som ligger rundt alt, med definert width og margin: 0 auto; ? Lenke til kommentar
tikniver Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 En DIV som ligger rundt alt, med definert width og margin: 0 auto; ? Skjønte jeg ingenting av. Noe jeg har gjort som jeg ikke skulle gjort? Eller noe du vil jeg skal legge til? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Han mener du skal lage en div som går ligger som en wrap/container rundt hele siden, med verdien margin: 0 auto; Lenke til kommentar
tikniver Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Han mener du skal lage en div som går ligger som en wrap/container rundt hele siden, med verdien margin: 0 auto; Et passende eksempel på min manglende kunnskap. Hvordan skrives den taggen da? <div> og </div> er greit nok, hva mer og hvor er et annet kapittel :/ edit: altså <div margin... =? Endret 13. november 2004 av tikniver Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Du trenger da også text-align:center; i body, samt text-align:left; på container-diven. tikniver: .... <body> <div id="container"> Innhold </div> </body> .. body { text-align:center; /*i tillegg til de andre verdiene som måtte være her */ } #container { text-align:left; margin:0 auto; } Endret 13. november 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
tikniver Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Prøvde å sette inn etter beste evne, det funka dårlig. Lagret som en ny fil; http://terjemork.com/test/_mal2.shtml Hva er galt? er det for mange av de derre body-tingene? (ja, så lite kan jeg) Men må man virkelig inn i koden for å fikse slik som dette? Trodde DW var bedre enn som så. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 DWs designview er nok ikke så bra som du tenker nei, men på samme tid er det ikke så fælt å gå inn i code view. Du har to body i CSS. Fjern den ene og flytt over verdien slik at det bare er en av denne. Videre kan du fjerne kommentaren (/* osv */). Lenke til kommentar
tikniver Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Da la jeg de to sammen. Men likevel har jeg også "html, body {" og "body,td,th {" i tillegg, men dette er altså ikke det samme? Men fortsatt er noe galt, som jeg skrev sist. Den nederste cellen utvider seg ikke lenger i Opera of Firefox Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Kanskje denne kunne være til hjelp. http://www.tbldesign.com/indigo/indigo.html Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Mens vi er inne på det, så skal det ikke være mulig å angi høyde på tabeller. Ikke engang med CSS-egenskapen height. http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/visudet.html#propdef-height Lenke til kommentar
tikniver Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Kanskje denne kunne være til hjelp.http://www.tbldesign.com/indigo/indigo.html Dette er laget med CSS ikke sant? Føler jeg er på dypt vann med CSS. Kan såvidt litt HTML bare, går det ikke an å gjøre det på gamlemåten? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Ja det er laget med CSS, gadd ikke å koble til eget fil..!! lol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå