Gå til innhold

Nye counter-strike drivere!

-sealiNe-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten Vsync kan man jo bruke steinalderkort uten å lagge og ha 100fps osv. Men skal man ha på Vsync (som jeg bruker og ABSOLUTT er best), bør man ha hvassere kort. Men det hadde ikke noe med saken å gjøre så... OT. (nå fikk dere vite det;))

Med Radon 9200 bør man klare 100fps med vsync på, bare bruk nyeste driver, burde funke godt nok :) (Slett den gamle godt og vel først, VIKTIG!)

Lenke til kommentar
Uten Vsync kan man jo bruke steinalderkort uten å lagge og ha 100fps osv. Men skal man ha på Vsync (som jeg bruker og ABSOLUTT er best), bør man ha hvassere kort. Men det hadde ikke noe med saken å gjøre så... OT. (nå fikk dere vite det;))

Med Radon 9200 bør man klare 100fps med vsync på, bare bruk nyeste driver, burde funke godt nok :) (Slett den gamle godt og vel først, VIKTIG!)

Hvordan sletter jeg gammle drivere? :blush:

Lenke til kommentar

Jeg har VSYNC på: programminstiling ? Hva skal jeg sette den på?

Lenke til kommentar

Now, what is VSYNC? Well, VSYNC is basically the synchronizing of buffer swaps with your monitor's refresh rate. With VSYNC enabled, frame rates will not exceed the monitor's current refresh rate for that particular resolution. For example, if your monitor is using a refresh rate of 85Hz at 800x600, with VSYNC enabled, you will theoretically never exceed 85fps. So the refresh rate creates an artificial barrier that limits the frame rate. Dette er V-Sync!

So what happens if you are playing on an older monitor that only supports a 60Hz refresh rate. Will you have to live with a maximum of 60fps (assuming that your system can generate more fps)? Not necessarily. Newer video cards give you the option of disabling VSYNC. What happens is that this allows the buffer swapping to occur without synchronizing with the monitor's refresh rate. If it really was the refresh rate limiting you, disabling VSYNC may allow you to obtain frame rates in excess of 60fps. This, unfortunately, can also cause what are called 'visual anomalies': image tearing and flashing polygons. Some games run fine with VSYNC enabled, while other games crumble when VSYNC is disabled. Litt mer info les dette så forstår du godt ;)

Hvordan du skal slå av V-SYNC: If you look in Display Properties, you may see an option to disable VSYNC in OpenGL by not Direct3D. Why is this? Well, in order to receive Microsoft's WHQL certification, this option cannot be available. Microsoft does not want Direct3D games to be played without VSYNC. Sånn håper du ble litt klokere! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...