Gå til innhold

Pc'n slår seg av etter noen sekunder

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått meg ny PSU og hadde montert den inn og skulle til å slå den på. Men psuen sto på 115v isteden for 230v. Det small og lyse som bare f... og senere prøvde jeg å slå den på igjen, men den slår seg av etter noen sekunder.

Alt ser ut til å fungere som det skal. Har prøvd med den gamle psuen og den slår seg av etter noen sekunder uannsett.

Kan det ha skjedd noe med hovedkortet? Alt sto plugget i når det small. Men det lyset fortsatt grønt på hovedkortet etter "ulykken".

Btw: vet ikke om dette er postet riktig..

Mvh!

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En venn av meg og fikla med volten, han skrudde dataen på og så sa det poof og det kom sinnsykt med røyk.

Han leverte den inn og de fikset den, men det var bare psu`en som ble skadet.

Men du har trolig ødelagt noe inni. Hvis jeg var deg ville jeg levert den inn og sett om de kunne reparere den.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 5 uker senere...

Anbefaler deg uansett å skifte ut den psu'en sånn bare i værste fall, hadde jo vært utrolig kjipt om den ødelegger enda et Hk pga at noe er defekt inne i den. Om du har noen som har god kjennskap til elektronikk så få de til å ta en god sjekk av psuen, eventuelt måle litt med et multimeter og sjekke at alt er bra.

Lenke til kommentar

Dette burde forresten vært posta under Overklokking.no -> PSU og elektronikk ;)

Leit å høre om det med pcen..

Ta den med til en venn, og sjekk alle komponentene 1 for 1.. Så finner du ut hva som er gåent, for det er jo mulig at du har tatt både ram og skjermkort også...

Lykke til videre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...