gozzer Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Litt usikker på om dette er rett forum å poste i, men jeg gir det et forsøk. Problemet er at søstra mi kjøpte seg en laptop i London, siden hun bor der. Tastaturet ble (selvsagt) levert uten tastene æøå. Hun vil veldig gjerne ha disse litt lettere tilgjengelig enn ASCII-varianten jeg viste henne (Alt+kode). Som den gode bror jeg er, spør jeg da dere datakyndige "fellow nerds" om det finnes et lite program som kan binde en tastekombo til å sette inn et spesielt tegn. F.eks. Alt+Ctrl+O ville satt inn ø, og samme kombo med Shift ville satt inn Ø. Eller noe i den duren. Det er forresten en eller annen Fujitsu Siemens det er snakk om. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Et søk på "keyboard" på NONAGS gir deg flere valg. Selv ville jeg anbefalt å kjøpe et sett med norske taster fra FS. Edit: Fant også link til The Microsoft Keyboard Layout Creator i en annen tråd. Endret 15. november 2004 av sofTest Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Det er bare å sette tastaturspråk til norsk. Control panel -> regional and language options -> languages -> details Da får du et lite ikon nede på oppgavelinja som viser hvilket tastaturspråk som gjelder. Så kan man bruke alt+shift til å bytte mellom tastaturspråk. Endret 15. november 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå