Gå til innhold

Jeg har blitt SNYTT!!!

XenTer

Anbefalte innlegg

Uff dette kommer sikkert til å ende med rettsak, skal spør forbruker rådet nå men de sier vel bare jeg har krav at de gir meg pengene tilbake men det er jo butikken sitt ansvar til å gjøre det så de kommer sikkert til å nekte, de nektet det var rammen i starten (skyldte på at jeg hadde kortsluttet det), andre gangen nektet de at det var rammen og (sa de bare hadde ressetta biosen en gang) siden jeg hadde bare resseta den 4 ganger før de, og hvorfor skal man da skru ut hele HKet skifta på alle kablene for å ressetta biosen? Også når jeg sier de må ha byttet cpu, skylder de på meg IGJEN for å ha gjort noe. De synker lavere og lavere. Jeg burde ha nok grunn til en rettsak og vinne den og, pga mange vitner så og prøvde å få cpuen klokka opp over 1100 MHz og 200 FSB!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det verste jeg vet er slike folk som lyger en rett opp i trynet, og i tillegg ``ikke har gjort noe``

Gå til TV2 Hjelper deg! så ser du om de svina er like frekke og ``uskyldige`` foran kamera..Men uansett IKKE gi opp..Få de folka til å fortelle sannheten.

Btw: La det norske folk få vite hvordan det gikk etter det er over.. :smile:

Lenke til kommentar

200FSB?

Gå litt forsiktigere fram neste gang. På databutikker har jeg opplevd at de har ansatt folk fra Aetat uten utdanning. Dvs på Expert har de to ansatte uten noen bagrunn. Også på Euroniks eller noe slikt.

Neste gang handler du på komplett.

Jeg hadde en 60GXP IBM 40 GB som krasjet etter to uker. Jeg sendte den inn tilbake til komplett(litt synd med dataene jeg mistet) og jeg fikk tilbakeen 120GXP på garantien(3 år).

Jeg har ikke handlet på komplett siden(pris og useriøst). Mener å ha hørt at PSdata er seriøst når det gjelder slikt....

Lenke til kommentar

Får du med deg TV2 vil du garantert høre:

"Øh...Så klart du skal få pengene tilbake. Det har øh...dessverre skjedd en glipp i våre rutiner..." Hehe. Lurer litt på hvilken by/sted i Norge du har denne tåpelige Sjappa? Stå på krava... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-27 18:37, TuMaz skrev:

Får du med deg TV2 vil du garantert høre:

"Øh...Så klart du skal få pengene tilbake. Det har øh...dessverre skjedd en glipp i våre rutiner..." Hehe. Lurer litt på hvilken by/sted i Norge du har denne tåpelige Sjappa? Stå på krava... :smile:

:lol:

j

og så må du presisere for fyren som er med at: hvordan kan det ha oppstått slike glipp så åpenlyst og med samme karen og: var det ingen mulighet for glipp i rutinene når "XenTer" var nede osv..

hehe gleder meg allerede, må tapes og ligges ut på nett :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar

heh jau, fikk ikke tak i forbrukerraadet idag og de tar ikke imot klager over e-post, men jeg skal få far til å snakke med de og få de til å oppheve kjøpe eller noe, se om de lyver til han og. Ja dumt spørsmål, om de KOMMER til å lyve til han og. Seff kommer de til å gjøre det, men kanskje de vil oppheve det for det siden det er far... :grin:

Lenke til kommentar

Benytt deg av angrefristloven og lever tilbake.

Står kortfattet beskrivelse på de fleste nettbutikkene.

Så veit du. Fortell hvor mye penger du har til rådighet, hva du skal bruke maskinen til, hva du kanskje har fra før og så får du innen kort tid mange forslag her på forumet. Spesiellt om du stikker på hardware.no sitt forum og legger ny pc inn under annet om data.

Så innen to dager har det blitt klart hvilke deler du kan bestille og fra hvor. Etter bestillingen går det en 5 dager maks så har du all hardware på det lokale postkontoret.

Les monteringsveivisere meget nøye. Pass på statisk elektrisitet, vær forsiktig når du monterer prosessorkjøler (chims er lurt).

Se at alle skruer, ledninger står riktig og ikke er borti no "farlig".

Så skal du se det blir en råd med pc.

Ps. har du gammelt kabinett osv. kan det være at dette ikke liker atx format og at strømforyningen er svak (helst 300watt og mer på amd system).

Et godt alternativ her er chieftec kabinett.

Lenke til kommentar

Ja men problemet er at det ikke er en nettbutikk... http://www.bitsnbytes.no

Jau jeg tror jeg får oppheve kjøpet pga far sa til meg at lovene var nokså klare i denne saken, og at de i butikken mener jeg har "mista" CPUen eller at den er stjålet på ett lan så er det de som må bevise det i en eventuell rettsak som det blir viss ikke jeg får oppheve.

Tenker jeg har... 1700 for cpu, 1400 for HK, 1000 i sparing 500 for vifte, tilsammen blir det... ehm... ja en 1800+ for 1000, ett annet hk for .... nok til chieftec og ei vifte. Skal si prisene har synket, jeg kjøpte dette i februar ffs! 1700 for en XP 1600+, på psdata koster en 1800+ 1k kr

Lenke til kommentar

jaja, men jeg tror ikke at noen her er så tosk som meg til å gjort det uansett. Men jeg er enda snøten, i mine øyner skulle de ha hatt straffearbeid, holdt seg borte fra "jobben" der de spiller fightclub hele dagen og heller gravd og gjort litt arbeid for en gangs skyld!

Lenke til kommentar

Nett en ting du kan prøve.. Se om du finner en plass i BIOS (på samme skjermbildet som der du stiller FSB) der du kan bytte på å ha FSB på 100 og 133 MHz. (Bare disse to alternativene).

Da jeg hadde sett sammen maskina mi kom det opp "AMD Athlon 1100MHz" fordi FSB sto på 100MHz og ikke 133. Det står som standard på 100MHz pga. at Duron og noen Tbird cpu'er bare har 100 (200) MHz FSB.

Lenke til kommentar

Det har jeg prøvd, jeg har på 11x multiplier og stiller FSBen over 100 blir den SVÆRT ustabil, jeg har en vifte som skal klare xp1700+ Global win, men cpuen min nå ligger på 11x 100 fsb og på 50°!

Den er GRÅ og ffs, den jeg satte i personlig for noen mnder siden, som jeg trodde jeg hadde enda var brun.... Jeg klarte ikke lese hva det sto på den men den er iallfall grålig, og det vil si at den ikke er brun slik som XPen min en gang var.

Lenke til kommentar

Ikke still på FSB. Viss du stiller den (der du kan stille den ett og ett hakk opp) opp til 133 følger PCI, AGP og alt annet etter. Det er en plass der du bare kan velge mellom 100 og 133 MHz FSB! Stiller du DENNE til 133MHz følger ikke noe annet etter. Er helt sikkert ikke CPU'en som ikke tåler mere når du stiller FSB'en.

Lenke til kommentar

Quote:

Og GJETT hva som skjedde da jeg bootet opp?!? PIP PIP PIP.

grunner til PIP PIP PIP:

* Feil overklokkingssinnstillinger :grin:,. hvorav FSB er for høy. (reset bios for å få det til å fungere igjen) Hvis du har ca. samme bios som meg, setter du FSB på 100, og "DRAM Frequency" (mest sannsynlig inne på "Chipset Features") til 133Mhz.

* RAM sitter ikke skikkelig i

* tastatur (det har hendt)

den butikken handlet i,. det hørtes ut som en skikkelig gjeng med småskurker uten særlig peiling. (forskjellen mellom en intel og en amd er ikke SÅ stor.)

Lenke til kommentar

Heh, det høres skremmende mye ut som en databutikk som jeg handlet hos for noen år siden... omtrent identisk framgangsmåte hos dem. Det endte opp i forbrukerrådet.

Dessuten, stiller du FSB'en til 200mhz, er det en god skjanse for at du svir av hele CPU'en.

Uansett, jeg kjenner som sagt typen... kommer TV2, setter de sjefen foran kameraet, som snakker sleipt og innsmigrende, og bedyrer at de ikke har gjort NOOOOE galt. Men bare stå på ditt. Du kortsluttet neppe hovedkortet, hvis du festet det med 4 skruer... Hvis ikke loddepunktene under HK'et ikke er i kontakt med aluminiumsplata under, kan det ikke bli kortslutning.

PS: Til de som snakker nedsettende om databutikker som ansetter folk fra Aetat, uten utdanning.... skjerp dere. Jeg jobber selv i en databutikk, er her via Aetat, og har ingen utdannelse innen data. Har GK Elektro, og har holdt på med data siden jeg var 6, og skrudd sammen min egen hardware siden jeg var 13... så jeg vet hva jeg driver med. Dessuten, hvor mange her kan skryte av at de faktisk HAR en faktisk skoleutdannelse innen reparasjon av PC'er? :smile:

Lenke til kommentar

:smile:

De kan litt iallfall om data, men de tror mer enn de kan så... Et lite problem der ja. Har ikke hørt fra far enda men jeg regner med at han skal ned og snakke med de snart, enten oppheve kjøpet eller rettsak sa han til meg. :razz:

Lenke til kommentar

Flott :smile: Bestemte fedre er nok en god ting å ha :smile:

Forresten, jeg mener bestemt at angrefristloven gjelder ved butikkjøp også. Og hvis ikke, har du garanti i ett år, med mindre annet er spesifisert bestemt av selger ved kjøp. Rreklamasjonsrett i 2 år har du uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...