Gå til innhold

Jeg har blitt SNYTT!!!

XenTer

Anbefalte innlegg

For noen mnd'er siden da xp 1600+ kostet 1500kr bestilte jeg: Nytt abit kg7 lite HK, 256 DDR RAM, AMD XP 1600+, og ei vifte seff. Det jeg hadde var en gamme k6-2 450 MHz så jeg gledet meg veldig! Jeg bestilte det fra min lokale butikk som jeg hadde kjøpt meste parten av utstyr fra, de hater AMD men de kan bestille det for deg, jeg fant ut at det komm til å bli billigere der enn å bestille over internet så jeg gjorde det. Det gikk noen dager spurte om de hadde bestilt det, de sa ja. Jeg måtte vente til neste uke og så spurte jeg igjen, nei komm tilbake om neste uke, det gjorde jeg, jeg var innom nesten hver dag til onsdagen den uken. Da hadde de fått allt, da jeg hørte prisen for CPUen (2500kr) fikk jeg sjokk, spurte hva som var skjedd med prisen og vi fant ut at han hadde misforstått meg. Hna trodde det var en MP, jaja lett å misforstå en X med en M tenkte jeg...

Da jeg ENDELIG fikk den CPUen jeg skulle ha (sånn ca etter 1 og ei halv uke pga han sa komm tilbake om 2-3 dager) Ble jeg irritert men oghså VELDIG happy når jeg fikk den, jeg skyndte meg jem og satte i sammen allt. HKet hadde jeg festet i 4 skruer til toweret for jeg tenkte å kjøpe nytt ett også. 4 skruer var nok til å holde det fast til toweret. Jeg passet på at vifta og allt det var på plass skikkelig, hadde lest HK manualen så jeg kunne allt FØR jeg satte det sammen. Da jeg bootet opp for første gang var jeg veldig spent, og håpte liksom det skulle virke fordi jeg skulle på LAN. Men NEI. Den pipet når jeg skrudde den på, korte lange mellomrom pip. Jeg leste trøbbel shooting baki manualen der sto det ikke noe særlig om problemet. Ressetta BIOSen noen ganger til prøvde litt til men nei. Jeg leverte den til butikken og spurte om de ikke kunne se på problemet før de stengte, de stengte kl 7 da var klokken halv 5. Neste dag ringte jeg ned og spurte, nei de hadde ikke sett på det, han var heller ikke på jobb han som "kunne" med AMDer som de sa.

Jeg ventet og ventet, etter en uke sa han til meg han som "kunne" med AMDer. "Nei det var iallfall ikke CPUen det var noe galt med" oi oi oi en uke bare for å finne ut at det IKKE Var det, jaja. Etter enda en uke, jeg gikk ned og maste og spurte høflig om de ikke hadde funnet ut noe hver dag nesten. Til slutt sa de at det var HKet, noen av vennene mine hadde til og med sankket med de og til de sa han at JEG hadde kortsluttet det. Det virket fint når jeg hadde det, og han sa selv han hadde litt gang i det første gangen han såg på det, så det var ikke meg iallfall.

DA jeg fikk det tilbake det nye HKet ble jeg glad igjen og gledet meg til LANet jeg skulle på DENNE gangen. Jeg passet på at jeg gjorde allt nøye denne gangen skrudde i ALLE skruene i HKet slik som han sa han som sa jeg kortsluttet det....

Og GJETT hva som skjedde da jeg bootet opp?!? PIP PIP PIP. Jeg skrudda av med en eneste gang og leverte den rett ned til de og sa nå kunne de prøve det nye HKet. Jeg tenkte meg at det gamle virket fint og det nye og virket fint det var bare rammen som var død fra starten av. De liker ikke inrømme feil med andre ting enn AMD siden de er Intel elskere eller så blir de bare sponset av de slik som epson gjør. JA de sponser de! Helga vår gått og jeg ringte på ettermiddagen på mandagen, han sa at nå hadde de fikset det, det eneste han hadde gjort for å fikse det var å ressette BIOSen sa han. Jeg sprang ned og hentet min "nye" deilige PC og kunne kjøre alle spill glatt tenkte jeg, jeg merket noen hadde fiklet med kablene inni pga de dekket rammen det gjorde de ikke nå, jeg tenkte det var rammen og han hadde byttet rammen for å skjule sannheten liksom =).

Allt jeg gjorde i BIOSen var å sette på "Optimised" slikk at CPUen kjørte på 1100 MHz og 200 FSB. Jeg tårte ikke helt å konfigge allt selv, kunne det ikke heller, men det er lett nå. Jeg snakket med en som kunne mye om hardware og dette og sa hvordan jeg gjorde det, jeg gjorde nøyaktig slik men den ville ikke over 1100 MHz og ikke over 114 FSB. Den ville ikke boote over det. Till slutt med diskusjon med alle kjente som kunne mye og mindre om hardware trodde vi alle det var rammen som ikke tålte det, men senere fant vi ut at ei 256 pc2100 DDR brikke MÅTTE tåle FSBen og det, pga hadde prøvd uten alle PCI kortene i og geforce 2 MX skal iallfall tåle det. Men nei... til slutt gidde jeg rett og slett opp og tenkte jeg bør heller snakke med noen på internett som jeg ikke kjente, men det ble akkurat som å si allt på nytt igjen. Argh jeg har fortallt denne historien om problemet mange ganger...

Men nå på denne lørdagen som var, tenkte jeg, hva om det ikke er en XP cpu, det er det eneste som er forklarlig, men jeg som stolte på den butikken visste at det måtte være en XP cpu under ribba pga han hadde BARE resetta BIOSen. Jeg åpnet toweret og fant ut at jeg måtte ta ut powersupplyen og eller ta ut hele HKet. Da merket jeg den grufulle sannhet jeg ikke håpet på. DET VAR EN GRÅ "XP" CPU!!!! Jeg kjente sinnen og aggresjonen fra topp ti ltå og fikk lysst å bare ta og hente alu balltreet og bare gå ned til buttikken som hadde stengt men etterhvert klarte jeg kontrollere det (heldigvis). Jeg vil(le) at de skal lide men jeg vil ikke i lide jeg og jeg har lidd NOK! Denne er problemet mitt nå, først stresset jeg og MANGE andre for å finne ut hva som var galt med XP cpuen rammen og hket.

Det er en lang historie, jeg har tatt vekk mye av stressinga så den er ikke så lang. HVA SKAL JEG GJØRE? De er jo dumme som brød der nede, frekke som F! Sleipe og! Komm tilbake om 2-3 dager sier de alltid, legger skylden på oe annet alltid. Jeg er bare 17 år og ett offer for den buttikken, den jeg har vært trofast mot og kjøpt nesten allt hardware av! Noen som kan lovene utenatt?

PS: ER DET NORMALT AT EN SOM JOBBER DER VET AT JEG HAR SATT I SAMMEN ALLT OG TAR OG BYTTER CPU OG SIER HAN HAR BARE RESSETTA BIOSEN!? Gruer meg til jeg snakker med de vet ikke hva jeg skal si men jeg tror jeg vet hva de gjør, sier at de ikke kjenner til det eller noe. :sad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oioioi, /me ville nok ha klikka fulstendig.. FFS, tar liksom 5-10min å sjekke hva som er feil vis du har noen andre maskiner å teste det på (det har de i en butikk!) Jeg skjønner ikke at det går an å gi så utrolig dårlig service! Får nesten lyst å starte opp min egen databedrift når jeg hører slik :razz: men er osso bare 17 år :wink:

Lenke til kommentar

snakke med de imorgen da jeg, viss de finner fram den gamle og sier OPS og sier jeg må ta med dden jeg har nå og få den jeg skulle ha hatt klikker jeg men jeg får vel bare snakkem med de først, kanskje de vil gi meg noe for allt stresset jeg har gått igjennom, som ei gratis cd plate jeg kan brenne på. BAH skal ikke se vekk fra det nei.

Lenke til kommentar

Rart at du får så dårlig service av de siden du har vært så trofast mot de.. Kjipt å høre at de har gitt deg en duron 1,1Ghz. De må jo være dumme hvis de tror de kan lure deg.. for tydeligvis du er ikke så dum som de tror. Bra at du sjekket om det virkelig var en XP.

et tips.. hev kjøpet, ikke kjøp der igjen :grin: hold deg til webshopper du.. selv om du bare kan gå ned dit...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-26 21:10, Bøgge Bakken skrev:

Bruk angrefristen. Du har vel krap på og heve kjøpet. Snakk med forbrukerrådet der du bor for info.

Ingen angrefrist når man går i butikker og kjøper ting. Angrefrist gjelder bare postordre, dørsalg og slikt.

Men hvis butikken gjentatte ganger har prøvd å reparere et produkt uten hell, kan man heve kjøpet ja.

LeD

Lenke til kommentar

Øhhhh. Virker som sjappa ikke har handlet i "god tro", da kan du heve på direkten...! Regner med at maskinen din har falt i verdi på denne tiden saken har foregått. Nei få pengene tilbake og bestill fra nettet...

Lenke til kommentar

Jau nå er jeg så drit lei de, f.eks andre deler som en 60 gig HDD som er død etter at du får den, leverer til de, de ser ikke over problemet siden de gidder antakiligvis ikke det, de sender den til landet som produserer den for at de skal sjekke det. Tar ei stund det, mens en jeg hørte kjøpte en 60 gig HDD som ble død etter ei kort stund fra psdata eller multicom, de somla han vekk og sendte ham en 120 gig og en unskyldning etter noen dager. Det tviler jeg at jeg får.

Lenke til kommentar

OMG de er jo f*** så sleipe, jeg gikk ned og snakket med de, sa at jeg hadde hatt ett problem med den rette klokkefrenkvensen, å klokke den opp til det den skulle. Og sa at lørdag fant jeg ut at det var en duron ett eller annet. Så sier han i buttikken: "javel?" Jeg sier: "Ja dere hadde XPen min sist og dere sa dere bare resettet biosen". Så sier han at jeg skulle vente og han gikk og hentet han andre som "kan" med XPer. Jeg sa det samme til han og, og han har bare ett spørsmalstegn i trynet og tror dette er allt en vits eller noe. Så begynner vi å diskutere om at de må ha gjort noe, og de blånekter og sier de BARE resetta biosen. så etter 5-10 min med diskutering med 2 stk som lyger deg opp i trynet (vet noen hvor jeavlig det er?) blant annet sa de at de har bare hatt en MP (den som de bestilte først) Og en XP1800 som sto over der en plass som han sa. De hadde ikke hatt noe annet inne så det kunne ikke være en duron. Jeg repeterte meg mange ganger at jeg TRODDE det var en duron pga noen her sa det. Så sier jeg igjen ja men det er iallfall en athlon 1.1 GHz, han sier igjen at de ikke har hatt noen duroner inne. TIl slutt sier han "ja du får ta ned PC-en så vi kan ta en titt på hva slags prossesor det er, men vi har ikke gjort noe det er nok noe hos deg".

Jaja det er vel meg, akkurat som jeg kortsluttet HKet?? Jeg sliter de kommer til å legge skylden på meg, og blånekte på at det ikke var de som rotet med kablene i toweret når de "resettet" biosen.

Får prøve å finne forbruker rådet på internet jeg da.

Ikke F om jeg leverer PC-en inn der!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...