dan1el Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 På bloggen min hadde jeg planer om å skille kommentarene med en strek. For å unngå at den øverste kommentaren skulle ha en strek over seg, tenkte jeg å bruke CSS2. Jeg prøvde slik: dl#commentlist dt + dt { border-top: 1px solid #ccc; padding-top: 2em; margin-top: 2em; } Av åpenbare grunner fungerte ikke dette. Man har jo en <dd> og en </dd> i koden før den nye <dt> kommer. Derfor prøvde jeg dette: dl#commentlist dt + dl#commentlist dt { border-top: 1px solid #ccc; padding-top: 2em; margin-top: 2em; } Fungerte ikke. Ikke dette heller: dl#commentlist dt + dl#commentlist > dt { border-top: 1px solid #ccc; padding-top: 2em; margin-top: 2em; } Jeg er ikke helt stø på "child selectorene"... som du sikkert ser. Hadde vært knall om noen fiksa dette HTML: http://dan1el.net/index.php?p=11#comments CSS: http://www.dan1el.net/stilsett/dumle3.css Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 (endret) D'oh. Løsningen lå for foran nesa mi : dl#commentlist dt + dd + dt { } Endret 13. november 2004 av dan1el Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Ser at du har ordna det nå, men kanskje :first-child hadde gjort jobben også? Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 border: none @ dt:first-child mener du? Hm... den har jeg ikke tenkt på! Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Husk at Pseudo-elementet first-child ikke fungerer i Internet Explorer. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 > og + fungerer heller ikke i IE, og jeg antar at dan1el ikke bryr seg det grann Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 > og + fungerer heller ikke i IE, og jeg antar at dan1el ikke bryr seg det grann C'est correct. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå