Gå til innhold

Dual monitor og GF4 Ti

jorgenhm

Anbefalte innlegg

Hei. Om noen dager får jeg muligvis tak i en ny LCD skjerm. Fra før har jeg en Samsung SyncMaster 172v(altså en 17" LCD som tilkobles skjermkortet gjennom VGA porten).

Mitt skjermkort er av typen Aopen Aeolus Ti4200.

Hardware.no test

over.jpg

Som dere ser har kortet en VGA, en DVI og en TVout tilkobling. VGA kontakten er som dere forstår allerede beslaglagt av min skjerm nr1. Så jeg lurte på hvordan jeg kan få koblet til en annen skjerm, og om det er mulig? Kan jeg bruke en DVI>VGA overgang, og bruke den andre skjermen som en nr. 2 skjerm? Eller er det andre måter å få det til? Hvilke programmer og hvordan hardware trenger jeg?

edit: sorry for at bilde ble litt stort! Kan jeg bestemme størrelsen på bilder når jeg lager innlegger, eller må jeg manuelt endre størrelsen på bilde, for så å legge det opp igjen?

Endret av jorgenhm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og den nye LCD'n eller Samsungen har ikke DVI tilkobling?DVI gir generelt sett bedre bilde på LCD, så hvis skjermen har den kontakten -> bruk den!

Ehh. Det følger ikke med, og hvis du hadde lest litt i testen hos Hardware, så hadde du sett det.. Men jeg får nok låne en av en kamerat, så blir ikke noe problem og finne ut om det virker.

Og den nye LCD'n eller Samsungen har ikke DVI tilkobling?DVI gir generelt sett bedre bilde på LCD, så hvis skjermen har den kontakten -> bruk den!

Nei. Dessverre er det ingen av skjermen som har mulighet for å benytte DVI kontakten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...