Gå til innhold

Tomt for strømuttak på HK - Flere strømuttak?


Pug

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt opp alle de fire strømuttakene til vifter som jeg har på HK'et mitt, men jeg vil ha i hvert fall to vifter til. Hvordan gjør jeg dette?

 

Har tenkt å kjøpe to papst-vifter til, på 12dB(A), og de bruker en 3-pins molexkontakt. Men jeg har brukt opp alle uttakene på HK'et, og jeg har ingen på strømforsyninga mi. Hvordan kan jeg da koble på flere vifter? Finnes det adaptrer jeg kan bruke? I så fall, hvem selger slike?

 

Takker for alle svar! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten vits å bruke over 150,- på en forgrener, hvis du kan dra på clas ohlson\e.l. og få tak i en loddebolt og loddetinn for samme prisen.

 

Poenget mitt er at hvis du bare skal koble til 2 vifter som skal stå på hele tiden(siden de er på 12 desibel..), så blir det billigere å fikse til noe enkelt noe, alà avskjerme strømkontakt, bruke en ledning eller to, og vips! der sparte du masse penger :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har brukt opp alle de fire strømuttakene til vifter som jeg har på HK'et mitt, men jeg vil ha i hvert fall to vifter til. Hvordan gjør jeg dette?

 

Har tenkt å kjøpe to papst-vifter til, på 12dB(A), og de bruker en 3-pins molexkontakt. Men jeg har brukt opp alle uttakene på HK'et, og jeg har ingen på strømforsyninga mi.  <---

Se siste der..

 

*edit* jeg missforsto.. Jeg trudde han ikke engang hadde igjenn 4-pins på PSU :blush:

Endret av lolminator^
Lenke til kommentar

Hm... Hvordan funker det adapteret? På bildet er det 2 stk. vanlige molex-kontakter (slike som er på PSU (?)), og en stk. 3-pins. Jeg trenger to 3-pins uttak, trenger jeg da to slike? Eller?

 

Denne her så jo bra ut:

 

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=DI3PA&toc=3480

 

men den er jo ekstern... Jeg trenger intern.... Jeg kan jo feste den på innsiden av kabinettet? Eller funker den som fredrikrb linket til på samme måte, bare at den bare har ett uttak? :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg har brukt opp alle de fire strømuttakene til vifter som jeg har på HK'et mitt, men jeg vil ha i hvert fall to vifter til. Hvordan gjør jeg dette?

 

Har tenkt å kjøpe to papst-vifter til, på 12dB(A), og de bruker en 3-pins molexkontakt. Men jeg har brukt opp alle uttakene på HK'et, og jeg har ingen på strømforsyninga mi.  <---

Se siste der..

 

*edit* jeg missforsto.. Jeg trudde han ikke engang hadde igjenn 4-pins på PSU :blush:

Neida, jeg har igjen uttak på strømforsyninga :) Har en NorthQ stillegående PSU, og er veldig fornøyd med den :w00t:

Lenke til kommentar
Ja, du kan ha de inne i kabinettet, og hvis det var to vifter kan du f.eks. ha 1*denne+1*denne, eller 2*denne ;)

Men hvordan funker denne?

 

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=DI3PA&toc=3480

 

Må jeg ha to 4-pins molex-kontakter fra strømforsyningen for å drive bare en 3-pins kontakt? Eller? Og om jeg bruker en slik splitter, hvordan blir det med strøm da? Får viftene tilkoblet bare halvparten så høy hastighet som om de var koblet til uten spilt, eller?

Lenke til kommentar
Ja, du kan ha de inne i kabinettet, og hvis det var to vifter kan du f.eks. ha 1*denne+1*denne, eller 2*denne ;)

Men hvordan funker denne?

 

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=DI3PA&toc=3480

 

Må jeg ha to 4-pins molex-kontakter fra strømforsyningen for å drive bare en 3-pins kontakt? Eller? Og om jeg bruker en slik splitter, hvordan blir det med strøm da? Får viftene tilkoblet bare halvparten så høy hastighet som om de var koblet til uten spilt, eller?

Den fungerer slik; se bilde. I den med rød firkant rundt setter du 3-pin uttaket fra viften, den med blå --"-- tar du strøm fra en vanlig 4-pin molex, Den med sort --"-- kan du videreføre strøm til flere ting f. eks 1 til av den samme arten eller hardisk ol.

 

nei, du trenger ikke to 4-pin molexer fra psu til og drive en 3-pin kontakt, som jeg sa over den ene får strøm fra psu og den andre gir videre til andre ting som en til av samme eller noe annet. nei, den får ikke halvparten av strømmen, siden den får strøm i den ene og gir videre i den andre.

 

håper det var en god nok forklaring, hvis ikke spørr i vei ;)

 

Edit: skriveleif

 

z1Ob

post-12-1100475952_thumb.jpg

Endret av z1Ob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...