Istapp Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg vet at DDR er bedre enn SD, men jeg trenger litt hjelp uansett: 1. Jeg har nå 512 SD ram på pc'n, burde jeg da istede gå til innkjøp av 512 DDR? 2. Når pc'n min kan ha maks 1gb ram i form av enten SD eller DDR, hva skjer hvis jeg overskrider denne "grensen" ? Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 muli eg tar feil(men tvila) du kan vel ikkje ha sdr og ddr på samme hk. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Man kan IKKE ha DDR og SDR ram på samme hovedkort! Det går ikke. Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Jada, er klar over det. Men i og med at jeg er "en fattig student", så hadde det vert greit å visst om det var verdt pengene det koster å kjøpe det.. har et lite håp om å kunne spille HL2 med minst mulig komplikasjoner.. hehe har Elitegroup AMD K7 hovedkort, AMD Athlon 1600+ (1,2Ghz) prosessor med Creative Geforce 3 Ti 500, og har ikke råd til en extreme makeover enda for å si det sånn.. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Man kan IKKE ha DDR og SDR ram på samme hovedkort! Det går ikke. Ikke samtidig, men det finnes kort som støtter begge deler. edit: kjøp deg 512 SDRAM. Du vil ikke merke noen stor praktisk forskjell. DDR er raskere, men det er bortkastet å kjøp en ny 1024 MB DDR til en gammel maskin. Spar noen kroner og bruk de til nytt HK og CPU når du får råd. Du vil enkelt å greit ikke få maskinen til å fungere med mer ram.... om hk støtter 1024 er nok det det maksimale du kan bruke. Endret 13. november 2004 av erikindre Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Jada, er klar over det. Men i og med at jeg er "en fattig student", så hadde det vert greit å visst om det var verdt pengene det koster å kjøpe det.. har et lite håp om å kunne spille HL2 med minst mulig komplikasjoner.. hehe har Elitegroup AMD K7 hovedkort, AMD Athlon 1600+ (1,2Ghz) prosessor med Creative Geforce 3 Ti 500, og har ikke råd til en extreme makeover enda for å si det sånn.. AMD 1600+ har nok 1,4GHz som default Endret 13. november 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 1. Nei, har ingen hensikt. 2. Rammen vil ikke gi noen utbytte/fungere hensiktsmessig. Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Ja, har 2xSD & 2xDDR slots på hovedkortet. Jarmo: du har rett i det.. 1393Mhz faktisk .. men har pleid å kjøre cpu frekvensen på et lavere nivå, av den enkle grunn at pc'n har en tendens til å henge seg hvis ikke. Har en mistanke om at hovedkortet ikke støtter prosessorens høyeste ytelse. Endret 13. november 2004 av Istapp Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Ja, har 2xSD & 2xDDR slots på hovedkortet. Jarmo: du har rett i det.. 1393Mhz faktisk .. men har pleid å kjøre cpu frekvensen på et lavere nivå, av den enkle grunn at pc'n har en grunn til å henge seg hvis ikke. Har en mistanke om at hovedkortet ikke støtter prosessorens høyeste ytelse. Hva med å flashe til siste bios ? Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Du mener å oppgradere til siste versjon? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Hva med dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301340&view=detailed og en brukt minnebrikke til ca. 500/600,- (PC2700/3200, 512MB) For din HK og minne får du ca. 600,- på QXL så differansen blir ikke så mye, totalytelsen vil vel gå opp ca. 20-30% Endret 13. november 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Du mener å oppgradere til siste versjon? Det bør du gjøre hvis HK/CPU ikke er stabilt... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 SDRAM er ganske dyrt om dagen, så spørsmålet er om du virkelig kommer til å merke 512MB ekstra ram eller ikke. Og om du merker det, er det verdt alle de pengene du må betale for det? For hvis du ikke bruker vesentlig mer enn 512MB ram idag, så vil forskjellene være knøttsmå. Så alt koker ned til; hva bruker du maskinen til og bruker du mer enn 512MB ram idag? (Taskmanager i Win2k/XP gir deg denne informasjonen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå