Gå til innhold

Hva er det rette kamera for meg?

Anbefalte innlegg

Heisann peisann folkens! Nå har jeg etter en morsom fotosession på ski i vinter gått å drømt om et digitalt kamera. Jeg har surfet en del rundt for å prøve å bli klok på emnet (men det er ikke altfor enkelt)... Jeg har prøvd å finne mine behov og er vel villig til å legge ut inntil 10 000 cash men ideelt ca 9000. Jeg kjøper fint utstyret på nettet bare så det er sagt. Kameraet skal primært brukes ute til friluftsaktiviteter og derfor bryr jeg meg lite om saker som blitz og macro. Det er klart at bildekvaliteten har en del og si men jeg har ikke planer om å trykke bildene på a3 ark.

Jeg har sett litt på det nye Fujifilm S602. en av grunnene: lang zoom,supervideo og hurtig serier.

Det jeg da lurer på er : er dette kameraet for meg??

Er det andre alternativer som passer like bra?? og selvfølgelig: hvordan er bildekvaliteten på kameraet? Jeg har hørt det har en del støy.. Stemmer dette??

Håper på seriøse råd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var sinnsykt dyrt for et 3MP kamera!

Hvis en ikke har noe i mot å kjøpe over nett så finnes der flere europeiske nettbutikker som mer enn gjerne selger deg dette kameraet for en fornuftig pris. Jeg tok et raskt søk på noen av de bedre butikkene og fant kameraet til under 6000 kroner. I tillegg kommer selvsagt frakt, mva samt en dose avgifter og gebyrer men sluttsummen burde ikke være særlig mye over 7000.

Et eksempel -

Fujifilm Finepix S602 - 798 EURO = 5985 NOK

- Lokal MVA (798 EURO / 1.16) = 688 EURO

+ frakt (med forsikring)ca 35 EURO = 723 EURO = 5422 NOK

+ MVA 24% (5422 NOK * 1,24) = 6723 NOK

+ Diverse gebyrer 310 NOK

Gir en sluttsum på 7033 NOK

Og enten får du en europeisk garanti fra produsenten eller så får du en egen garanti fra nettbutikken som gjør at du har fulle servicerettigheter lokalt i Norge i garantiperioden!

Nå må Norske importører og forhandlere skjerpe seg!

å ja, linken til eksempelbutikken er http://www.newyork-camera.de

Jeg har brukt dem flere ganger og de er etter min mening 100% pålitelige (kjøpte bla. en blitz til 38% av butikkprisen i Norge)

-flff

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: fl0ffy på 2002-05-27 09:39 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: fl0ffy på 2002-05-27 10:15 ]

Lenke til kommentar

Takker for råd!

Det som kansje dere (ikke) skjønner er avgjørende for om jeg skal kjøpe dette kameraet når det kommer er billdekvaliteten. Jeg skrev nemlig litt feil... Bildekvaliteten er agjørende! Megapixler er ikke så avgjørende! Forresten annonserer fujifilm på nettsiden deres at kameraet skal koste under 10 grand! Om F601 skriver de at det vil koste under 8000, mens det koster omtrent 1500 billegere på nettet... Dette lover jo bra da så... Er det noe å spare på å kjøpe tysk?? (mine foreldre skal forresten til tyskland til sommeren)...

Menneee... Som sagt er der alternativer??..

Lever på råd fra dere....

Lenke til kommentar

Phil Askey (www.dpreview.com) skriver at den totale forsinkelsen fra du begynner å fokusere og til kameraet tar bilde i vidvinkel er på 1.2 sekunder. Husk at hvis du har fokusert så er forsinkelsen bare på 0.2 sekunder, noe som er rimelig bra for et digitalkamera

-flff

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...