Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ikke fornøyd med hastighet

Anbefalte innlegg

Har 10 mb fra Hadeland energi(lyse) , og jeg synes ikke jeg får bra hastighet.Har prøvd alle surfo/speedometere,men de er jo ikke akkurat noe exact å måle etter.

laster masse ting fra div (ftp)servere (10mb ),men jeg klarer aldri å få noe særlig mere en 500-700 kb

Folka på hadeland energi er ikke akkurat samarbeidsvillige og sier at jeg har 10mb ferdig med det .

Har også testa mot en del server som noen kamerater mener burde makse linja mi , men da er det ikke snakk om at jeg får mere en 500-600 kb.dette kan jo ikke være riktig?

Noen som vet noen steder hvor jeg kan få testa linja i reel nedlasting?Sånn at jeg kan bruke det når jeg klager?

Jeg har tenkt til å brukke 10mb`n min til det fulle å mener derfor at hastigheten bør jo ligge på rundt ca 1mb/s under optimale forhold(ikke sant??)

Noen meninger??

jeg synes en burde få det man betaler for..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis jeg sitter på 10mb linje å laster fra 10mb server ,hvor bare jeg laste ned så burde jeg få full pupp,ikke sant?

Har prøvd tp test men får ikke mer enn 4,5mb tcp og 8,9 mb udp,og andre jeg har snakka med sier at den testen ikke viser hva linja deres er helller.det er akkurat hva hadeland energi gjør, det er å henvise til tp tesetn. ikke bra nok spør du meg.Har feks en kompis som har 2mb lijne og han får aldri mere enn 140 k i nedlasting fra meg, selv om han er den enedte som tar opp linja mi. Noe må være galt.Han burde jo makse linja si å få 260-270kb

Lenke til kommentar
jeg synes en burde få det man betaler for..

Er ikke nok å synse at det går for tregt, du må vite.

Og linja blir ikke raskere en det svakeste ledd i kjeden.

Feks å henter du ned filer ifra utlandet, går den via så mange ledd at det ikke blir noe eksakt måling av linja di.

Prøvde testprogrammet i første svar her, og den viste ett helt greit svar for min linje, men alle testserverne lå i Sverige og pga det kan det gi feile svar.

Og tilslutt, ja man SKAL få det man betaler for, ikke bare "burde"

Lenke til kommentar

Jeg er litt noob , men hvis jeg laster fra ftp`n til en kompis med 10mb fra bredbånsfabrikken, så får jeg ikke mere enn 400-500kb og han det samme som meg fr meg.Jeg sjønner jo at det ikke bare er å laste ned noe å få full pupp,, men det hadde jo vært deilig å se over 1000kb en gang i hvertfall da.noen som veit om noen steder

Alle jeg skjenner sier at linja mi er for dårlig hva gjør jeg??

Alle de server jeg laster fra er norske 10mb eller mere .

Lenke til kommentar

Må få med at kunde service er et ord Hadeland-Energi IKKE vet hva betyr...har prata med dem et par ganger for HurtUmuch,og de er noen atale drittunger(unnskyld ordbruk) som mener at hvis du skal få full hastighet ut/inn på linja så MÅ du ha Linux.Men Linux er IKKE et alternativ i det hele tatt(kan ingenting om Linux,Ikke tenkt til å lære det heller).90%(eller mer)har Windows inne på pc'n,så det svaret fra H-E holder IKKE mål.

Som sagt så har HurtU testa den tptesten flere ganger,og den viser stoore forskjeller vær eneste gang.Så linja er ikke akkurat stabil.Eneste muligheten her er vel å kontakte Lyse direkte(håpe at de har litt bedre kundeservice en H-E??)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...