Gå til innhold

Frastjålet lommebok i upasselig tid!

FpsStu

Anbefalte innlegg

Dessuten, sier ikke at jeg har rett til å rakke ned på utlendinger siden jeg er kineser, jeg sier at jeg har rett til å rakke ned på utlendinger, fordi jeg er en selv.

Jeg ser ikke forskjellen...men, skjønner du ikke at de å rakke ned på utlendinger generelt kan føre til mer rasisme?

Vell... er jo noe av det samme som å kalle moren sin en feit ku. Er ikke noe "galt" med det, men hvis en annen person hadde sagt "moren DIN er en feit ku", ville det vært noe annet.

Men hvis alle hadde samme holdning som deg, ville det ikke bare blitt mer av "de" da? Hvis alle vender ryggen til det og later som at det ikke er der, tror du det ville blitt bedre da? Hvis mann ikke snakker om tidlig gaviditet, vil det øke forbruk av prevensjonsmiddel da? Poenget jeg vil fram til, er at vi må være klar over problemet for å løse det. Det hjelper ikke at alle bare driter i det, og ikke snakker om det, da vil problemet bare bli større.

Jeg prøver ikke å være rasisten her og fremme rase hat. Jeg vil selvfølgelig få frem poenget at mange utlendinger er greie, ville sagt at jeg er en av dem, men det er fortsatt mange som er udugelige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snip*

Jeg mener at om du kommer fra forferdelige forhold, og blir tilbudt en ny sjanse, så bør du være villig til å respektere lovene i det landet du kommer til. Om du ikke engang anstrenger deg så mye at du respekterer lovene i det landet du bor i, så har du bevist at du ikke trenger å få lov til å bo her. Kriminelle med utenlandsk opprinnelse kan sendes rett 'hjem' når første alvorlige lovbrudd blir begått. Det er mange andre som trenger opphold i landet mye mer sårt enn våre kriminelle nye landsmenn. De fleste er faktisk redelige. De som har bodd i Norge i mange generasjoner kan vi ikke bare sende fra oss, men jeg støtter at de også skal få lange straffer, eller få klare seg selv på Jan Mayen eller liknende.

Denne diskusjonen begynner å gå OT, så vi får ta den i politikk, religion og samfunn hvis vi skal fortsette, tror jeg.

Lenke til kommentar
Jeg prøver ikke å være rasisten her og fremme rase hat. Jeg vil selvfølgelig få frem poenget at mange utlendinger er greie, ville sagt at jeg er en av dem, men det er fortsatt mange som er udugelige.

Nettopp, Og hva burde vi gjøre med innvandrere som dag etter dag begår nye lovbrudd?... Jo sette et realt eksempel for andre, sende dem ut med en gang. NOrge burde få et annet rykte for seg i utlandet.

"Du burde dra til Norge, der er de dritsnille, du kan gjøre hva du vil!"

"hold deg unna Norge der sender de deg ut om du gjøre noe galt."

Jeg hadde stemt for sistnevnte

Lenke til kommentar
Vell... er jo noe av det samme som å kalle moren sin en feit ku. Er ikke noe "galt" med det, men hvis en annen person hadde sagt "moren DIN er en feit ku", ville det vært noe annet.

Men hvis alle hadde samme holdning som deg, ville det ikke bare blitt mer av "de" da? Hvis alle vender ryggen til det og later som at det ikke er der, tror du det ville blitt bedre da? Hvis mann ikke snakker om tidlig gaviditet, vil det øke forbruk av prevensjonsmiddel da? Poenget jeg vil fram til, er at vi må være klar over problemet for å løse det. Det hjelper ikke at alle bare driter i det, og ikke snakker om det, da vil problemet bare bli større.

Jeg tviler på at pakistanerne aksepterer at du kaller de en feit ku enten du er norsk eller kinesisk! ;)

Men, min holdning er ikke at vi skal vende ryggen til og ikke snakke om det!

Holdningen min er at vi ikke skal fremme rase hat...om du kaller moren din en feit ku så blir hun nok skuffet...men hvis store deler av den norske befolkning kaller moren din en feit ku så vil jeg tro at hun får problemer med å takle det...

men, jeg er absolutt enig med deg at vi må være klar over problemet! Jeg vil tro at den norske regjeringen er fullt klar over at utlendinger topper kriminalstatistikker...og jeg håper at det blir gjort noe for å ordne på denne statistikken...og da mener jeg ikke å sende utlendingene ut av landet, men å integrere de bedre slik at færre av de føler at de må ty til kriminelle handlinger...

...men jeg er overbevist om at "problemet" ikke blir løst ved å "snakke om problemet" på den måte dere gjør det...å si ting som at "vedder på at det var en innvandrer som stjal lommeboken din" uten noen som helst grunn hjelper definitivt ikke på problemet! Jeg tror faktisk at slik rasisme er en stor del av problemet!

Lenke til kommentar

Nettopp, Og hva burde vi gjøre med innvandrere som dag etter dag begår nye lovbrudd?... Jo sette et realt eksempel for andre, sende dem ut med en gang. NOrge burde få et annet rykte for seg i utlandet.

"Du burde dra til Norge, der er de dritsnille, du kan gjøre hva du vil!"

"hold deg unna Norge der sender de deg ut om du gjøre noe galt."

Jeg hadde stemt for sistnevnte

greit, vi sier at vi møtes i midten, stopper med kranglinga og kommer tilbake til Topic.

Utrolig kjipt å miste lommeboka nå... Noen som føler for å dele erfaringer med frastjålet ting? Leste at tyverie oftes ikke skades mest økonomisk, men psykisk, er egentlig ganske greit å få lessa det ut.

Lenke til kommentar

Noen venner av meg ble brutalt ranet på majorstua av 2 vietnamesere for snart 2 år siden, de brukte pistol og kniv og truet til seg et kostbart kamera. (noen husker kanskje ransbølgen i vinterferien, (victims) ) Heldigvis stoppet billister og oppførte seg som helter og tok tilbake kameraet, fra ranerene. De har kommet over det nå, men slet lenge med psykiske skader. Turte ikke å skate nede i byen på lang tid osv. De ble dømt for en stund tilbake 2 år fengesel, 1 år betinget.

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at den norske regjeringen er fullt klar over at utlendinger topper kriminalstatistikker...og jeg håper at det blir gjort noe for å ordne på denne statistikken

Ikke narr meg til å le.

og da mener jeg ikke å sende utlendingene ut av landet, men å integrere de bedre slik at færre av de føler at de må ty til kriminelle handlinger...

Ingen her i landet ty til kriminelle handlinger. Om du kommer hit for hjelp skal du ikke bare gi dritt tilbake. Så fort snittet av innvandrere viser like stor respekt for oss som vi gjør for dem, vil veldig mange 'rasister' slutte å være det.

Vi vil selvsagt ha svin i alle samfunnsgrupper, men jeg vil håper at de er mer jevnt fordelt, og at de blir færre, en dag i fremtiden.

...men jeg er overbevist om at "problemet" ikke blir løst ved å "snakke om problemet" på den måte dere gjør det...å si ting som at "vedder på at det var en innvandrer som stjal lommeboken din" uten noen som helst grunn hjelper definitivt ikke på problemet! Jeg tror faktisk at slik rasisme er en stor del av problemet!

Å kunne lese statistikk er ikke rasisme. Når det er større % sannsynlighet for at det er en innvandrer som står bak dette, og i tillegg tas med i betraktningen andel innvandrere / etninske nordmenn på hans bosted, så er det et meget fornuftig veddemål. Om det skulle vise seg å være en norsk drittsekk, har den som inngikk veddemålet tapt penger.

Allikevel vil han tjene på dette veddemålet i det lange løp. Hvis du ikke innser dette vil jeg råde deg til ikke å begynne med vedding/gambling/poker.

o_O, beklager; jeg skrev så sakte at jeg ikke så at vi skulle tilbake på topic... =/

Jeg har heldigvis ikke opplevd å bli frastjålet noenting, og jeg tror at jeg er forsiktig med det meste har mye av 'skylda'.

Mephisto: det skapet du sa du hadde lommeboka i; var det eid av treningsstudioet elns. ?

Da føler jeg meg rimelig sikker på at har noe av ansvaret og plikt på å erstatte noe. Du kan jo ringe lensmannen og spørre for sikkerhets skyld ;)

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Jeg vil tro at den norske regjeringen er fullt klar over at utlendinger topper kriminalstatistikker...og jeg håper at det blir gjort noe for å ordne på denne statistikken

Ikke narr meg til å le.

Så du tror ikke de er klar over det?

Så fort snittet av innvandrere viser like stor respekt for oss som vi gjør for dem, vil veldig mange 'rasister' slutte å være det.

Ja, det er veldig stor respekt som blir vist i denne tråden!!

Å kunne lese statistikk er ikke rasisme. Når det er større % sannsynlighet for at det er en innvandrer som står bak dette

Om du kan vise meg én statistikk som viser at det er større sannsynlighet for at en innvandrer står bak dette, da blir jeg imponert!

I motsetning til det mange tror så står ikke innvandrere for over halvparten av all kriminalitet her i landet...det er bare et inntrykk man får etter å ha sett i media, og hørt på folk som f.eks. de i denne tråden som beskylder innvandrere for ting man ikke vet om de har gjort...når det snakkes om at innvandrere topper kriminalstatistikker så er dette sett ut fra antall innvandrere i forhold til nordmenn!

PS: Beklager at jeg havnet off topic igjen...men jeg kunne ikke la posten til Zethyr gå ubesvart...

Lenke til kommentar

Brøt de opp skapet eller noe? Du burde anmelde det for det kan jo være at det er noen som driver og tømmer skapene uten at folk tør eller gidder å gjøre noe med det. Kanskje det er en "inside" job? :shrug:

Lar du deg bli herset med forresten? :hmm:

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar
nei, har ikke reiseforsikring...

Hmm, sikker? De aller, aller fleste har en eller annen form for total/resieforsikring. :shrug:

Du skal jo være ansvarlig for egne saker, i følge skolen skal du jo ikke ha med noe annet enn penn, papir og bøker...

Skole dekker skader/tyveri på klær og lignende også, dersom det skjedde på skolen.

Treningstudioet har kanskje sånne skade forsikringer og sånt, men tyveri forsikring for kundene tror jeg at jeg bare kan drømme om.

Altså, om noen brøt seg inn i skapet du brukte på treningsstudioet for å forsikre deg o mat ingen stjal sakene, så er det nok en sak som blir forsikra, skulle man tro.

Lenke til kommentar
Om du kan vise meg én statistikk som viser at det er større sannsynlighet for at en innvandrer står bak dette, da blir jeg imponert!

1. Det var flere innvandere der enn nordmenn

2. Om man setter 100 nordmenn og 100 innvandrere ved siden av hverandre og sjekker hvem som har utført flest kriminelle handlinger, så er det mest sannsynlig at innvandrerene kommer «best ut».

You do the math.

Ja, det finnes unntak, men han baserte seg på sannsynlighet, noe som funker fett.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

2. Om man setter 100 nordmenn og 100 innvandrere ved siden av hverandre og sjekker hvem som har utført flest kriminelle handlinger, så er det mest sannsynlig at innvandrerene kommer «best ut».

You do the math.

Ja, det finnes unntak, men han baserte seg på sannsynlighet, noe som funker fett.

Når ericthelord skrev "vedder på at det var en innvandrer" så hadde han ingen grunn til å annta at det var flere innvandrere enn nordmenn der!

Lenke til kommentar
Hmm, sikker? De aller, aller fleste har en eller annen form for total/resieforsikring. :shrug:

Er ganske sikker... Reiser aldri, også er vi ikke den familien som forsikrer ting og tang...

Skjedde på treningsstudioet i går (lørdag) så sjefen var ikke inne, skal nok ta en liten prat med han i morra...

Lenke til kommentar

You do the math.

Når ericthelord skrev "vedder på at det var en innvandrer" så hadde han ingen grunn til å annta at det var flere innvandrere enn nordmenn der!

Hvis han hadde fått ett inntrykk fra trådstarters poster om at det var flere innvandrere der, har han jo en grunn.

ericthelords "veddemål" kom i andre post i denne tråden, mens den første posten ikke nevnte innvandrere med et ord...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...