Gå til innhold

Frastjålet lommebok i upasselig tid!

FpsStu

Anbefalte innlegg

Endelig skjedde det da... en eller annen idiot brøyt seg inn i skapet mitt mens jeg trente og tok lommeboka mi, og det kunne ikke ha kommet i en dårligere tid!!!

Har nesten nettopp fått lønn+stipend, og skylder noen penger, hadde jo tatt ut penger til kompis som jeg trener sammen med + penger til fattern som skulle kjøpe noe akvarie saker. Hadde også fått 200kr til å kjøpe ukeskort til moren min som tar bussen fram og tilbake fra jobb. Måndeskortet mitt ble stemplet i går. Så totalt sett, har stipendet mitt forsvunnet + 1500kr av lønninga...

Det er ille nok at de stjal den i grunn... Men det at nesten ALLE pengene egentlig ikke er mine, DET suger rått!

Jeg hater tyver :(

Endret av King_mephisto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vedder en hundrings på at det var en innvanderer.

Er faktisk sikker på at det var en pakistaner

bor på søndre nordstrand (Holmlia, Mortensrud, Bjørndal)

Antall utlendinger er jo mer enn pissmaur i Norge

Synd at du mistet lommeboken din...det samme har skjedd med meg en gang...ikke noe morro...

Men, kan dere ikke spare dere for slike talentløse innlegg? Det blir bare for dumt...

Lenke til kommentar
Har du resieforsikring? ( = Pleier å dekke opp til 3000)

Var det på skolen? ( = skolen er forsikra)

Var det på treningsstudio? ( = treningsstuidoet er forsikra)

nei, har ikke reiseforsikring...

Du skal jo være ansvarlig for egne saker, i følge skolen skal du jo ikke ha med noe annet enn penn, papir og bøker...

Treningstudioet har kanskje sånne skade forsikringer og sånt, men tyveri forsikring for kundene tror jeg at jeg bare kan drømme om.

Det var for j*vlig, vi tar en liten kollekt her i huset,

jeg vil gi 50,- til deg, send kontonr. på pm :)

joda takk, men du var jo sikkert ikke i nærheten av ansvarlig for dette, så skal ikke plage deg.

krister461:

Er kinesisk selv, så føler at jeg har en liten rett til å snakke om det. Dessuten, hvis du hadde bodd hvor jeg bor i samme lengde, kan du sikkert forstå fustrasjonen over "disse". Dessuten velger jeg å tenke på meg selv som en "norsk" utlending, har alltid blitt fortalt at jeg oppfører meg som en nordmann, og tross for at jeg bor i trolig Norges høyeste utlending-nordmenn forhold bydel, har jeg BARE hatt norske venner.

Kan evt spørre noen som satt på TG03 og TG04 hw.no rekka... Jeg ER en grei kar å handle med

Endret av King_mephisto
Lenke til kommentar
Er kinesisk selv, så føler at jeg har en liten rett til å snakke om det. Dessuten, hvis du hadde bodd hvor jeg bor i samme lengde, kan du sikkert forstå fustrasjonen over "disse". Dessuten velger jeg å tenke på meg selv som en "norsk" utlending, har alltid blitt fortalt at jeg oppfører meg som en nordmann, og tross for at jeg bor i trolig Norges høyeste utlending-nordmenn forhold bydel, har jeg BARE hatt norske venner.

Det at du BARE har hatt norske venner selv om du bor i den bydelen med fest utlendinger har vel noe med din innstilling til "disse"...

jeg synes det er latterlig at du og ericthelord utnytter muligheten til å skylde og rakke ned på utlendinger...du har ikke noe mer "rett" til å gjøre det selv om du er kinesisk selv!

edit: beklager natrium, skrev feil navn isted...

Endret av krister461
Lenke til kommentar

Det at du BARE har hatt norske venner selv om du bor i den bydelen med fest utlendinger har vel noe med din innstilling til "disse"...

jeg synes det er latterlig at du og Natrium utnytter muligheten til å skylde og rakke ned på utlendinger...du har ikke noe mer "rett" til å gjøre det selv om du er kinesisk selv!

Natrium har ikke sagt noe galt da!!

Ok, ta deg en tur hit, bo her i 10 år, bli kallt dritt uten å si noe tilbake minst en gang i uka, bli iløpet av de 10 årene frastjelt en minidisk av en somaler som truer med å drepe deg om du anmelder saken, gå i posten og stå i kø bak bak 5 damer i burkaer som casher ut trygdepenger (dette er fakta), ta ut 2500kr som skal gå til venner og familie, tren hardt sammen med en god venn av deg og 20 ukjente utlendinger og 5 andre nordmenn, kom tilbake og oppdag at lommeboka di er borte, gå til den pakistanske resepsjonisten og bli fortalt at "det er det som skjer".

Så kan vi fortsett diskusjonen.

Dessuten, sier ikke at jeg har rett til å rakke ned på utlendinger siden jeg er kineser, jeg sier at jeg har rett til å rakke ned på utlendinger, fordi jeg er en selv.

Endret av King_mephisto
Lenke til kommentar

Er man i et minoritet selv, har man den fulle rett til å kritisere andre miniroteter inkl. sin egen. Her kommer det en drøss med innvandrere som ikke skjønner seg på norske skikker og normer. Mange av foreldrene har 0 kontroll over barna sine i tidlig alder og mange blir kriminelle og en trivsleshemmende faktor i samfunnet. Hadde alle vært snille og ikke gjort faenskap hadde vi ikke hatt disse "fordommene". Men saken er at et mindretall innvandrere har fucka for et flertall snille invandrere. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Natrium har ikke sagt noe galt da!!

Beklager den, jeg skrev feil nick...

Dessuten, sier ikke at jeg har rett til å rakke ned på utlendinger siden jeg er kineser, jeg sier at jeg har rett til å rakke ned på utlendinger, fordi jeg er en selv.

Jeg ser ikke forskjellen...men, skjønner du ikke at de å rakke ned på utlendinger generelt kan føre til mer rasisme?

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke forskjellen...men, skjønner du ikke at de å rakke ned på utlendinger generelt kan føre til mer rasisme?

Det er vel ikke så vanskelig å se at det er enkelte grupper som har en mer 'kriminell kultur' i snitt, når vi sammenlikner %krininalitet / antall folk.

Det er ren statistikk som fører til det meste av rasisme, her i landet.

Synd at dette skulle skje k-mephisto :(

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Det er vel ikke så vanskelig å se at det er enkelte grupper som har en mer 'kriminell kultur' i snitt, når vi sammenlikner %krininalitet / antall folk.

Det er ren statistikk som fører til det meste av rasisme, her i landet.

Statistikk kan vris og vendes på på mange måter...

...jeg for min del velger å tro at invandrere ikke har noen "kriminell kultur"...det som gjør at invandrere er høyt på kriminal-statistikkene er andre forhold...som f.eks. at noen kommer fra forferdelige forhold i sine land...noen er svært fattige...noen møter rasisme daglig...noen får ikke jobb...noen blir ikke akseptert...osv osv...

jeg sier ikke at det finnes unnskyldninger for kriminalitet...men det finnes forklaringer...og det at de har en "kriminell kultur" er ikke en forklaring jeg godtar...

jeg vil tro at om nordmenn hadde bodd under de forholdene mange innvandrere kommer fra, og så flyktet til at land der de hadde blitt en lite godtatt minoritet, slik som innvandrerne i Norge er idag, så ville nordmenne ha toppet kriminal-statistikkene i det landet på samme måte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...