Goody Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Skal kjøpe SD-minnekort til Nikon Coolpix 2200. Ser TwinMOS Secure Digital 256MB SD-Card, Ultra-X series, 40x og Kingston Secure Digital 256MB SD-Card, 1.5/5MB Write/read selges billig hos PCutstyr. Regner med at ett av disse kortene holdet til ett slikt kamera. Eller bør jeg heller kjøpe SimpleTech Secure Digital Card 256MB SD-Card, STI-SD/256, 10/10MB Write/read som er noe dyrere. Har ikke særlig peiling på minnekort, så råd og anbefalinger mottas med glede. Har jo hørt at Sandisk og Lexar er de beste kortene, men er det nødvendig å legge ut så dyre kort på ett så gammelt og enkelt kamera? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Du kan jo spørre deg selv om bildene du tar er dyrebare. Vil du risikere å miste alle bildene fra en kjempefin ferietur? Hvis du ikke ønsker det, bør du gå for Sandisk eller Lexar. Hvor gammelt kameraet ditt er, er helt uvesentlig. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Da slapp jeg å starte en ny tråd Vil jeg kunne bruke 1GB SD kort i mitt (bestilte) Panasonic fz20? Er det slik at en kan bruke hvilket som helst SD kort så lenge en har SD slot/støtte i kameraet? Er ikke sikker på om jeg vil gå for hele 1GB, blir litt bilder som event. kan forsvinne. Men da skal man være lat Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg vil som Afseth også anbefale dig at købe Lexar eller Sandisk. Hvis du tænker på hvor lille den ekstra omkostning bliver pr. billede, så synes jeg ikke valget er så svært. Mht at kort fra Lexar og Sandisk er dyre - hvor dyre er de egentlig i Norge? I Danmark er der ikke særlig stor prisforskel, og jeg synes ikke at 200 DKK er dyrt for et Lexar 128 MB-kort... Lenke til kommentar
Goody Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Da blir det nok Sandisk Secure Digital 128MB SD-Card, SDSDB-256 jeg kjøper. Koster ikke mer enn 217,- da, mens tilsvarende Lexar fant jeg billigst til 295,-. Men forstår ikke helt hvordan nettbutikkene kan flomme over av andre merker hvis de er så ustabile og dårlige. Må jo bli utrolig mange reklamasjoner. Jeg trodde faktisk også at Kingston minnekort var av god kvalitet, men det var nok bare min uvitenhet. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Men forstår ikke helt hvordan nettbutikkene kan flomme over av andre merker hvis de er så ustabile og dårlige. Må jo bli utrolig mange reklamasjoner. Fordi man bare blir anbefalt å formatere kortet, så er det ofte det funker igjen (ihvertfall inntil videre). Men bildene er jo tapt. Kunden tror vel at det er slik minnekort skal være, eller at de har gjort en feil selv. Jeg trodde faktisk også at Kingston minnekort var av god kvalitet, men det var nok bare min uvitenhet. Kingston er av de bedre, men har allikevel en del større feilrate enn Sandisk og Lexar. Men husk at det ikke er noen sammenheng mellom kvalitet på RAM og minnekort. Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Ok det nevnes Sandisk og Lexar som de beste minnekortene her, men hva med disse nye SimpleTech Secure Digital feks STI-SD/512, 10/10MB Write/read ?? Disse "virker" som en av de noe dyrere merkene som Komplett har begynt tatt inn, 10/10MB Write/read er jo knallbra. Noen erfaring med SimpleTech eller funnet tester på Sandisk vs SimpleTech feks? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 At de er raske, sier ingenting om stabilitet. Personlig ville jeg ikke tatt sjansen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå