slakkis Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Hei! Har et snålt problem.. Jeg får mouse-delay på en rekke spill! eksempelvis max payne, starwars force commander, medal of honor. Hva kommer dette av?? Jeg har windows xp pro med nye directx-drivere Ikke nøl med å svare! Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Prøv og restet bios. Kan vere rammen som gjør det og. Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 det jeg gjør hvis det skjer, er å sette ned oppløsningen.. :smile: Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Har du kjørt mouse acceleration tweaken på XP'n din da? http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=695 Mouse acceleration (det at musen flytter seg lenger når du flytter den raskt lar seg ikke helt skru av i XP - selv om du disabler den i menyen.) Dette er selvsagt en uting i enkelte spill. Jeg kjørte tweaken ovenfor og fikk tilbake den 'gamle' musfølelsen (som jeg hadde i 98/ME) Kanskje lagginga di på en eller annen måte er relatert til dette selv om ditt problem egentlig er motsatt... [ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-05-26 23:13 ] Lenke til kommentar
slakkis Skrevet 26. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2002 jeg har den mest standarde logitechmusa som finnes.. Jeg skal prøve den mus-tweaken! Lenke til kommentar
slakkis Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 Har prøva den mouse-tweaken nå! Funka ikke i det hele tatt, eneste som skjedde var at følsomheten på musa ble lavere... Angående denne delayen, så mener jeg slik at maskina IKKE skal ha delay etter min mening, fordi jeg skrur ikke opp grafikken såå mye. Oppdaterte biosen å går også, ble ikke no bedre det heller!.. Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Dette kommer av at du har disablet vsync og satt "render x frames ahead" for høyt. Sett denne til maks 5, så vil det bli bra. Hadde samme prob. selv. Har ingenting med musa eller driverene og gjøre. -- Tommy H. Lenke til kommentar
letmein Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Jeg hadde også en noe snodig mouse delay på min maskin etter ny installert windows. Dette var vel og merke win2k dah, men men.. Hadde Logitech Dual sak, den funket fint før jeg reinstallerte, jeg prøvde å sette musen på PS2 og byttet litt frem og tilbake på den og USB'n, men nei.. Byttet og testet forskjellig mouseware, med det virket heller ikke. Redningen var ServicePack2! Etter installasjon av denne gikk alt som ei klokke... Siden du har XP tror jeg ikke d er d som er problemet, men jeg nevte d i tilfelle noen andre har samme problemet som jeg hadde. Lenke til kommentar
slakkis Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 Og hvor finner jeg instillingene for "render x frames ahead"? Ligger ikke på samme sted hvor jeg finner vertical sync valget! eller noen andre plasser på andre skilleark! Lenke til kommentar
Twister Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Jeg hadde også dette problemet på min Logitech mouseman optical. Men på logitech sin side ligger det en regfil som jeg lastet ned å kjørte. Den fikser blant annet "scrollerproblemet" i spill. Scrolleren funka rett og slett ikke i CS og Unrael T. tidligere. Den fikse også på "mouselagg" problemet til meg. Prøv den: http://www.logitech.com/cf/support/mousefi...files_wxp.cfm#2 Lenke til kommentar
slakkis Skrevet 10. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2002 hmmm.. vil dette funke på en boomslangmus da?.. Lenke til kommentar
trulseth Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Mousedelay skyldes direct3D! Jeg hadde ofte dette problemet med min celeron 500mhz. For eksempel på unreal tournament. med openGL lagget det litt, men med direct3D fikk jeg mousedelay. Dette vil gi utslag i spill som Max Payne siden dette spillet kjører kun Direct3D Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Quote: slakkis skrev (2002-06-10 09:48):hmmm.. vil dette funke på en boomslangmus da?.. Nope. Sorry m8! Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Quote: Twister skrev (2002-06-10 09:14):Scrolleren funka rett og slett ikke i CS og Unrael T. tidligere. Min løsning på problemet var å ikke installere driverne til Logitech :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå