G2Petter Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg sliter for tiden med en maskin med Win98 på. Jeg har sett opp en SAMBA-share på Linux-serveren min, som skal "map'es" som en egen disk i Windows under oppstart. For winXP-maskinene samt FC2-maskinen min fungerer det helt fint, men Windows 98-maskinen logger seg rett inn til bruker, uten at jeg får den gode gamle "Skriv inn et nettverkspassord for å logge på." Resultatet er at maskinen ikke kan "map'e" sharen fordi den ikke er logget på. Da må altså maskinen logges av og så på igjen først. (start->logg av) Da kommer nettverkspåloggings-vinduet, men siden det er foreldrene mine (med litt teknologisk frykt) som bruker maskinen, vil jeg gjerne unngå at de skal måtte gjøre det, for å gjøre det hele så enkelt som mulig. Jeg har prøvd å opprette flere brukere, alle med passord, men den logger seg fremdeles rett inn. Er det noen som har noe tips? mvh, Petter Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Ikke sikker på om dette hjelper, men har du forsøkt det valget i Network Properties der du velger Primary Network logon? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Ja, det har jeg prøvd... Jeg prøvde begge to, og ingen av dem fungerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå