keiwaryu Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg er i farten for å kjøpe et digitalt speilrefleks, men lurer på hvordan de fungerer når det er kaldt. Jeg snakker om vanlige temperaturer på -10 til - 15 grader og ikke sydpolekspedisjoner. Aktuelle kameraer: Canon d10 (brukt) Nikon d70 Hilsen Keiwaryu Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Jeg har ikke vært borti noen kamera som ikke fungerer i de temperaturer, men de er ikke garantert å fungere ved lavere enn 0C. Så du må forvente større slitasje og noen avvik fra spesifikasjonene. En fordel er at man får litt mindre støy på bildene. Kondens er ikke bra for kameraet i lengden og man bør legge det i en liten pose mens det jevner ut temperaturen his det er fare for kondens. Ofte er det største problemet at batteriene får krafitg redusert levetid når det er skikkelig kaldt men lithium batterier er ikke like følsomme som andre batterier. Endret 14. november 2004 av Kristallo Lenke til kommentar
terjed Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg kun gode erfaringer med 300D sist vinter. Det var ingen problemer med dette kameraet, sevl ved minus 20 i flere døgn. Men husk ekstrabatterier på innerlommen. Batterikapasitet forringes vesentlig. Tror objektivene har større problemer med kulden enn kamerahuset ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå