Gå til innhold

Databutikken.com og priser på Olympus

Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Ser at Databutikken har jevnt over gode priser og stort sett er billigst på det de selger. De later til å være spesiellt rimelige på Olympus' digitalkameraer, men det er et par av dem jeg stusser litt over

Olympus Camedia C-1 Zoom til 2654,- virker som en veldig god pris.

Olympus Camedia C-2040 til 3756,- virker som en enda bedre pris.

Olympus Camedia C 2100 til 3725,- virker som en latterlig god pris.

Merk noe rare typebetegnelser på de to siste (men det finnes ingen liknende modeller med tilsvarende nummer uten zoom, og bildet på 2040 er i alle fall korrekt).

Noen som vet om disse (i alle fall de to siste) prisene er reelle, og har noen erfaringer med å handle fra Databutikken.com?

Både C-2040Z og C-2100UZ er vel ca. 1 år gamle nå? Kan dette være det samme som når C-990Z omtrent fikk halvert prisen for noen måneder siden og at de vil falle på norske websjapper også? Har ventet på at et digitalkamera med optisk zoom, USB og noen manuelle muligheter skulle komme ned rundt 4000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du går inn på Databutikken.com og sjekker prisene der, vil du finne ut om prisene er reelle. Det kan jo tenkes at prisguiden vår henter inn prisene feil, men jeg antar at prisene er reelle i dette tilfellet.

Databutikken sender varene fra Sverige, og fortoller varene for deg. Du bør regne med noe lengre leveringstid enn fra de raskeste norske butikkene, men ellers tror jeg ikke at det skal være problematisk å handle fra denne butikken.

Vennlig hilsen

Martin Wirak

Digitalkamera.no

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Tenkte vel mest på at de i dette tilfellet er over 40% lavere på pris av den billigste norske på disse kameraene som for litt siden kostet over 7000,- her på berget. Det virket nesten litt for lavt. C-2040 Z har vel rast i pris over dammen også i det siste, mens C-2100 UZ fortsatt koster over $500. Det hender vel disse webshoppene feilpriser.

Dere kunne forresten ikke lage en artikkel på å spørre importører og de norske underselskapene hvorfor i h... listeprisene deres er så mye høyere her hjemme. Det kan da ikke være noen vettig grunn til at t.eks. Fuji 2600 Zoom skal ha en foreslått utsalgspris på 5000,- her mot $299,- og en laveste webpris på 4400,- mot $221,- ... Vel er mva. høyere her, men ikke SÅ høy. Skulle ikke forundre meg om også Toshibas nye 'billigkamera' PDR-M25 kommer på ca. 4500,- her mot $279/$259 i USA.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest mafister

Jeg har bestilt et Olympus 2100UZ fra databutikken, sendte bestilling for en uke siden. Og har ikke fått annet en en slags ordrebekredtelse fra dem. Det viser seg også at kameraet er tatt ut av sortimentet deres, Er det noen her som har bestilt og fått OLYMPUS 2100 UZ fra dette firmaet?

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Den svenske webshopen cyberphoto.se har

også bra priser.

De selger Olympus c-2100uz for 4395 kr.

Det er en seriøs webshop med stort utvalg

av digitale kameraer.

Jeg har handlet derfra mange ganger selv.

Varene kommer vanligvis ca etter en uke.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Har selv et C 2100 , det er et gammelt men veldig

bra kamera, men har ikke usb tilkobling tror også det

er godt ut av produksjon, kan det være grunn til lav

pris?

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Jeg har også bestillt C-2100UZ.

Sitat fra egils på tråden Hvor dyrt digitalkamera kjøper du neste gang?:

"Hei, jeg har også bestilt fra databutikken. Jeg ringte i dag for spørre om det var noe feil med sida deres.han sa at dette kameraet var gått ut. Da ble jeg jo litt svett, så jeg spørte om jeg fikk noe kamera.Han svarte at det var 40 stykker som hadde bestilt.

Det skulle komme inn 41 stk. i dag så da får nok vi som har bestilt før de tok den ut av lista.

Gleder meg som en unge, dette kameraet er dødsbra 10x zoom kan det bli bedre til den prisen ? "

Håper den infoen han har fått oppgitt er korrekt. Jeg gleder meg også som en unge til å få kameraet!

OCS

Lenke til kommentar

Heisan,jeg ringte nå klokka 14.00 3/12/2001 til databutikken. de sa til meg at kameraene skulle komme på lager til de, 5 og 8 desember.

Ifølge databutikken skulle dette være et restlager som de hadde kjøpt opp.

Så da får vi smøre oss med tålmodighet,jeg har nok ikke så mye av det. Men hva skal man gjøre?

Mvh Egil

Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig.

Er litt usikker selv, på om det for eksempel er med fjernkontroll eller ikke, har hørt om noen som ikke får med det.

Oppladbare batterier og lader er også bare i noen pakker.

Det jeg derimot er mest spent på er om det er firmware (bios) versjon 73, 74 eller 77. 77 som er den nyeste, har en del forbedringer i forhold til 74, og store forbedringer når det gjelder støy i forhold til 73.

Om det skulle vise seg at vi får den eldste versjonen, dvs. 73, er det bare å håpe på at noe går galt så vi får sendt kameraet til reperasjon hvor de også oppgraderer firmwaren.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Har også bestilt Olympus 2100 UZ etter å ha sett pristipset her på digitalkamera.no.

Fikk ordrebekreftelse etter noen dager, så det gikk i boks.

Jeg har brukt diverse Olympus-kameraer de siste 20 åra, og er storfornøyd med

både bildekvalitet og mekanisk kvalitet på kameraene, så jeg håper de digitale

kameraene er like solide.

Et lite tips til andre kjøpere av 2100 UZ:

De fleste omtaler på nettet hevder at maks størrelse på SmartMedia-kort til 2100 UZ

er 64 MB, men man kan også bruke 128 MB kort!

Så var det hvilken kortleser man skal kjøpe da...?

Lenke til kommentar

JAAAA!!!

IKKE TENK PÅ Å IKKE BRUKE KORTLESER!!!

Det er en stor prosent av kameraene som må inn til reperasjon i løpet de første månedene. De aller fleste av dem gikk i styker under overføring av bilder til PC.

Jeg, for min del, kommer aldri, ALDRI, til å la kameraet mitt komme i nærheten av PC-en..

Får kameraet om 5 timer.. Bitte bitte bitte juleften..

Lenke til kommentar

har selv 2100 uz, et meget bra kamera...

kan dessverre bekrefte det som blei nevnt ovenfor

med at kameraet har hengt seg med bruk av usbkabel..

så det er en mulig het der.

ellers så bruker jeg c-1 som usbkort leser...

å må si det er en helt vill pris for et så bra

kamera...det kosta 15000 når jeg kjøpte det så..å

det var verdt alle penga :wink:)

Lenke til kommentar

Jaja, da var C-2100 kommet i posten.

Jeg tok noen bilder, en liten filmsnutt, og tok mine sjanser på direkte usb-kobling til PC-en....

...

..

YESS... Ingen problemer. Firmware versjonen jeg fikk var 75, har aldri hørt om den, men den er i alle fall nyere enn 73 og 74... :wink:

Et lite tips til de med WinXP, dere må installere kameraet direkte + software, vet ikke om man må det på ME og 98SE, men XP oppdaget i alle fall kameraet med en gang, så det var bare å laste over bildene.

Ellers er det ikke mye å utsette, faktisk sendte databutikken med et 16Mb smartmediakort som "julepresang" ekstra.. hehe.

En liten ting bare, garantikortet var ikke stemplet. Jeg sender mitt tilbake i morgen, det er noe som må være stemplet om man vil ha gratis reperasjon, skulle ulykken først være ute.

Har litt problemer med å fokusere på de riktige stedene, men det er vel heller min feil enn kameraets.

Alt i alt er jeg MEGET fornøyd med både kameraet, Olympus og Databutikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...