Gå til innhold

X800XT Platinum Edition AGP ankommet!

docf666

Anbefalte innlegg

Har ventet på at Sapphire X800XT Platinum Edition AGP skulle komme til Norge, bruker å sjekke Hardware.no hver dag for å se etter. Har sett at PCI-Express versjonen er kommet allerede, som er litt merkelig siden det er den nyeste kort typen :hmm: Også fordi jeg chatter endel med folk verden over på nett, visste jeg at AGP typen hadde kommet til andre land. Så, tidlig igår mens jeg holdte på å finne ut om jeg skulle kjøpe AMD Athlon 64 (s939) eller AMD Athlon 64-FX (s939) :hmm: Finner jeg ut at AGP versjonen av Sapphire X800XT Platinum Edition er kommet allerede :D Den er ikke på listet på Hardware.no enda , men jeg fant det i veeeldig begrenset antall på MPX.NO. Får det over helgen, kanskje på samme dag som HL2 blir åpnet på Steam :dribble:

Har hatt gåshud siden jeg bestillte det, gleder meg til å se HL2 på et X800XT PE kort :thumbup:

MVH :!:

[WarRUs]AlucarD alias DocF666

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Jeg kjøpte meg et Sapphire X800Pro Vivo som jeg modda til X800XT PE (platinum edition)

Di kjører litt raskere på minne og gpu en vanlig XT kort.

Mitt kjører jeg på 560på core, og 620 på minne.

Noe som er endel raskere en PE korta igjen.

Får 6200poeng i 3Dmark 2005.

Så sapphire x800pro vivo kan anbefalest på det sterkeste

Lenke til kommentar
Heisann.

Jeg kjøpte meg et Sapphire X800Pro Vivo som jeg modda til X800XT PE (platinum edition)

Di kjører litt raskere på minne og gpu en vanlig XT kort.

Mitt kjører jeg på 560på core, og 620 på minne.

Noe som er endel raskere en PE korta igjen.

Får 6200poeng i 3Dmark 2005.

Så sapphire x800pro vivo kan anbefalest på det sterkeste

Enig, jeg hadde et Sapphire X800pro VIVO, fikk det opp i 580 på core og 650 på minne..

Så vmodda jeg det også gikk hele kortet i dunndass :)

Lenke til kommentar
når han vurderer en fx-prosessor er vel ikke penger en faktor..  :p

De fleste high-end entusiaster tenker ytelse og kvalitet fremfor pris :yes:

Hvis noen lurer på hvorfor jeg ikke da kjøper PCI-Express, er fordi PCI-EXpress er forsatt ikke utnyttet fullt ut. Dessuten var jeg ut etter Socket 939 system som jeg tror blir slik innen jul (håper jeg) :D

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Sapphire Radeon X800XT PE 256MB VIVO AGP

Pris:Kjøpt allerede ;)

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED

Pris:2 450,00

eller :hmm:

AMD Athlon 64 FX-55 2.6 GHz Socket 939, 1 MB cache, BOXED

Pris:7 249,00

Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250

Pris:1 795,00

2 stk. Western Digital 80GB S-ATA 7200RPM

Pris:1 190,00

2 stk. Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

Pris:2 938,00

Corsair TWINX1024-4000 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched

Pris:2 199,00

Som jeg dobbler i løpet av begynnelsen av neste år :D

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Forhåpentligvis BF2 ready :thumbup:

Lenke til kommentar

:cry: Yes men det er samme kort som et PE kort. Er ikek en detalj mer på di korta.

Men man kan ver uheldig og få et som ikek klarer og klokek XT fart engang.

Prosessor så har jeg en pentium 4 3.2Ghz, noe jeg fant ut var flaskehals for kortet mitt.

#d scoren i 3dmark gikk op pda jeg klokka prosessoren fra 3.2 til 3.6 ghz,etter jeg så en som hadde høyere score en meg med en AMD 64 (fart usikker men tror det var den amd 3000 den heter,den minste

3d scoren er jo utenom cpu score så når man komemr opp til en viss fart tror jeg ikek 3dscoren går mer opp bare spu score.

Så folks, man må ha en prosessor som står i stil med XT PE for og få full utnytte av det.

Da er vaffal mitt valg en AMD prosessor, da jeg så at kortet krever så masse cpu.

PS: Jeg sitter med en liten barebone, Abit Digidice med en 200w strømforsyning LOL :cry:

Så jeg tror jeg vet hvorfor jeg ikek klare klokke p så masse, så jeg går nå over til et miditower (Thermaltake V2000A XASER III Aluminium) http://www.thermaltake.com/xaserCase/xaser3/v2000a.htm med inebygget 7 stk kabinettvifter

Og eventuelt et eksternt vannkjølingsett, sansynligvis dette vist det er gudd: http://www.thermaltake.com/watercooling/a1681.htm

**WARNING: Skriveleifs***

Endret av Digidice
Lenke til kommentar
når han vurderer en fx-prosessor er vel ikke penger en faktor..  :p

De fleste high-end entusiaster tenker ytelse og kvalitet fremfor pris :yes:

Hvis noen lurer på hvorfor jeg ikke da kjøper PCI-Express, er fordi PCI-EXpress er forsatt ikke utnyttet fullt ut. Dessuten var jeg ut etter Socket 939 system som jeg tror blir slik innen jul (håper jeg) :D

Sapphire Radeon X800XT PE 256MB VIVO AGP

Pris:Kjøpt allerede ;)

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED

Pris:2 450,00

AMD Athlon 64 FX-55 2.6 GHz Socket 939, 1 MB cache, BOXED

Pris:7 249,00

Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250

Pris:1 795,00

2 stk. Western Digital 80GB S-ATA 7200RPM

Pris:1 190,00

2 stk. Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

Pris:2 938,00

Corsair TWINX1024-4000 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched

Pris:2 199,00

Som jeg dobbler i løpet av begynnelsen av neste år :D

Forhåpentligvis BF2 ready :thumbup:

Kjøp heller 1stk. 74gb Raptor og 2stk. 200gb disker, det får du mye mer igjen for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...