Gå til innhold

Dimmitert fra førstegangstjeneste!


ostenxx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ett år..?!?!

 

Fiksa dimming etter 17 timer ellerno.

Herregud, skjønner ikke hva som er så hard med å gå i militæret!

Det gir deg et stort pluss i CV'en din, mange vil heller ha en med militærerfaring enn ikke.

For det ande, så kan du også få utdanning der, om ikke full, så kan du dra på kurs!

For det tredje; du er ikke mann hvis du ikke har vært i militæret :)

Lenke til kommentar

1. Jeg vil ikke ha det. Jeg vil heller studere et år, enn å dasse der og bli mast på og jaget for 100 spenn om dagen.

 

2. Utdanning gidder jeg ikke ta der. Kursene hadde vært morsomme, noen av dem vertfall. Men gidder ikke slite et år for å ta noen kurs.

 

3. Teknisk sett, så HAR jeg vært i militæret.

Lenke til kommentar
1. Jeg vil ikke ha det. Jeg vil heller studere et år, enn å dasse der og bli mast på og jaget for 100 spenn om dagen.

 

2. Utdanning gidder jeg ikke ta der. Kursene hadde vært morsomme, noen av dem vertfall. Men gidder ikke slite et år for å ta noen kurs.

 

3. Teknisk sett, så HAR jeg vært i militæret.

:mad: Nettopp.

 

Tror du misforstod litt meninga i posten. Jeg har i motsetning til visse andre som har svart på posten gjennomført tjenesteåret og oppnådd mye med det. Måtte bare si at jeg var glad for å være ferdig og returnere til NTNU.

 

Takk for støtten Kasp!

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
1. Jeg vil ikke ha det. Jeg vil heller studere et år, enn å dasse der og bli mast på og jaget for 100 spenn om dagen.

 

2. Utdanning gidder jeg ikke ta der. Kursene hadde vært morsomme, noen av dem vertfall. Men gidder ikke slite et år for å ta noen kurs.

 

3. Teknisk sett, så HAR jeg vært i militæret.

:mad: Nettopp.

 

Tror du misforstod litt meninga i posten. Jeg har i motsetning til visse andre som har svart på posten gjennomført tjenesteåret og oppnådd mye med det. Måtte bare si at jeg var glad for å være ferdig og returnere til NTNU.

 

Takk for støtten Kasp!

Hehe, bare hyggelig.

Er så kritisk mot sånne idioter som ikke går i militæret, kunne nevnt en LAANG liste med ting som irriterer meg, men sitter nå og leser om HL2 forskjellige steder og skal snart legge meg..

 

Sier en ting: Gå i militæret!!

Lenke til kommentar

Dette er den dummeste og mest kategoriske tråden jeg har sett. Man er da ikke kvinne/pingle om man har medisinske grunner slik som Marvil har ? Er man allergiker, hvilket jeg også er, så fungerer man ekstremt dårlig i store perioder på sommeren, og ville i stedet for å forsvare landet blitt kanonføde.

 

PS: Damene ber om likestilling, så de kan jammenmeg få min innrullering; jeg vil ikke ha den.

Lenke til kommentar
Dette er den dummeste og mest kategoriske tråden jeg har sett. Man er da ikke kvinne/pingle om man har medisinske grunner slik som Marvil har ? Er man allergiker, hvilket jeg også er, så fungerer man ekstremt dårlig i store perioder på sommeren, og ville i stedet for å forsvare landet blitt kanonføde.

 

PS: Damene ber om likestilling, så de kan jammenmeg få min innrullering; jeg vil ikke ha den.

Forstår synspunktet ditt godt jeg, selv om jeg ikke følte det samme da jeg dro inn i forcen. Men poenget i denne tråden var ikke å starte en idiotisk diskusjon vedrørende om man bør dra inn i forsvaret eller ei. Jeg la den nettopp i gledesutbrudd-kategorien fordi jeg var, og fortsatt er, glad for å ha fullført førstegangstjenesten min og for å fortsette livet som student! Det er en helt spesiell følelse å komme ut i det sivile liv igjen etter et år inne i forsvaret...

 

Ergo driter jeg i hva folk generelt sett synes om forsvaret her på forumet!

 

Konklusjonen må dermed bli at hvis du ikke kan annet enn å dra tråden over på et helt annet tema enn det den er ment for, så bør du la være å svare på den.

 

Mvh. Øystein

 

PS: har generelt sett ikke noe i mot folk som slipper å ta førstegangstjenesten. Men jeg har lite respekt for dem som nærmest skulker førstegangstjenesten og heller vil sitte hjemme hos mor fordi kjøttkakene hennes smaker bedre enn dem man får i forsvaret. Herregud, skaff dere et liv sier nå bare jeg. Allergi og andre medisinske grunner er i en annen kategori og noe helt for seg selv. Studier også. Og en annen ting; forsvaret er ikke nødvendigvis bortkastet når alt kommer til alt. Du får nye kunnskaper og livsholdninger som er nyttige å ha med seg videre i livet. Nye venner får du også.

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
herregud,man er ikke mann om man ikke har vært i militæret??

 

Nå ville ikke jeg i militæret,grunnet mye forskjellig,men de ville heller ikke ha meg,så det betyr igjen at jeg ikke er mann,fordi jeg ikke har vært der??

 

bare tull,kunne nok vist flere her at jeg er mann nok for penga.... for jeg har hår i rompa! :p

Totalt unødvendig kommentar om du leser mitt forrige innlegg!

Lenke til kommentar
Helt enig med Kasp og ostenXX..

 

Bare kjerringer og pingler som ikke fullfører tjenesten, bare fordi dem heller vil være med mamma.

 

Har selv store planer om å være med i militæret.. Bare for å si det..

Jeg skal i Marinen jeg da :D

Neste år håper jeg ;)

 

Det værste tilfellet av dimming jeg har hørt, var vel en type som ringte til dama si, og grein som en unge i tlf, han klarte ikke være der lengre.. Snakk om kjærring!

Nei, dra i militæret, kun + i boka det :D

Lenke til kommentar
Helt enig med Kasp og ostenXX..

 

Bare kjerringer og pingler som ikke fullfører tjenesten, bare fordi dem heller vil være med mamma.

 

Har selv store planer om å være med i militæret.. Bare for å si det..

Jeg skal i Marinen jeg da :D

Neste år håper jeg ;)

 

Det værste tilfellet av dimming jeg har hørt, var vel en type som ringte til dama si, og grein som en unge i tlf, han klarte ikke være der lengre.. Snakk om kjærring!

Nei, dra i militæret, kun + i boka det :D

Oh yeah!

 

Jeg mente selvfølgelig ikke at folk med sykdom.. hvis du fysiskt ikke klarer å være der, er det jo klart at du skal slippe, men hvis du begynner å sippe og vil hjem til mamma, da burdte du begynne på ungdomskolen på nytt..

 

 

Har selv veldig lyst å søke meg til Forsvarets Spesial Kommando! :dribble:

 

 

Veldig mye tungt arbeid, men å få storme bygninger fra helikopter med MP5 høres ekstremt fristende ut!

 

Kan bare si jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
1. Jeg vil ikke ha det. Jeg vil heller studere et år, enn å dasse der og bli mast på og jaget for 100 spenn om dagen.

 

2. Utdanning gidder jeg ikke ta der. Kursene hadde vært morsomme, noen av dem vertfall. Men gidder ikke slite et år for å ta noen kurs.

 

3. Teknisk sett, så HAR jeg vært i militæret.

Tenk på alt du går glipp av da! Jeg skjønner hva du mener, men med den innstillingen du har, så er det relativt unødventig å ramse de opp... :p

Lenke til kommentar
Helt enig med Kasp og ostenXX..

 

Bare kjerringer og pingler som ikke fullfører tjenesten, bare fordi dem heller vil være med mamma.

 

Har selv store planer om å være med i militæret.. Bare for å si det..

Jeg skal i Marinen jeg da :D

Neste år håper jeg ;)

 

Det værste tilfellet av dimming jeg har hørt, var vel en type som ringte til dama si, og grein som en unge i tlf, han klarte ikke være der lengre.. Snakk om kjærring!

Nei, dra i militæret, kun + i boka det :D

Var i marinen jeg og. Ikke noe dumt valg! Du får håpe på at du kommer i 5.kompani--> de ruler gata!

 

:w00t:

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Har selv veldig lyst å søke meg til Forsvarets Spesial Kommando! :dribble:

 

Veldig mye tungt arbeid, men å få storme bygninger fra helikopter med MP5 høres ekstremt fristende ut!

 

Kan bare si jeg gleder meg!

Du kan ikke bli spesialjeger i førstegangstjenesten. Men fallskjermjeger kan du bli, som er det beste utgangspunktet for å bli spesialjeger etterpå.

 

Les mer her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...