petterg Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (Aldri slitt så mye for å finne et passende emne på en tråd!) Jeg har en mailserver som kjører qmail/vpopmail, og ezmlm som tar seg av mailinglister. Alt administreres fra qmailadmin. Før helga laget jeg en ny mailingliste, og sendte ut mail til masse folk med info om den nye lista. Siden denne lista skal være lukket er det satt opp slik at alle som melder seg på skal godkjennes av moderator (meg). Påmeldingsprosessen er normalt slik: Den som vil være med på lista sender en mail til [email protected] Han får da et svar tilbake som han må sende i retur. Deretter sender ezmlm en mail til meg (moderator) som jeg må svare på for å godkjenne at denne personen melder seg på. Alt dette fungerer fint, normalt sett. Derimot gjorde jeg en tabbe da jeg laget lista: Da jeg registrerte min egen mailadresse som moderator klarte jeg å skrive denne feil! Altså: alle godkjenningene jeg skulle ha svart på har forsvunnet. Er det noen måte jeg kan snoke opp hvem som har prøvd å melde seg på, uten å sende ut mail til alle de som kan tenkes å ha prøvd og be dem om å gjøre det pånytt? Regner med at et eller annet sted ligger en liste over alle adressene som venter på godkjenning. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Her var det lite respons..... noen som vet? *bump* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå