Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Styresnekke til vitara

Inc

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg er en uheldig eier av en suzuki vitara 98 mod td i.

Styresnekken er usedvanlig dårlig på denne bilen , den har vært på verksted å strammet "skruen" til det maximale. Det de sier er at jeg må kjøpe ny, men det koster jo 12,000 pluss moms også kommer arbeid i tillegg et par tusen lapper der også..

Det er jeg har gjort er å sende mail rundt til landets bilhuggere og delelager om forspørsel etter en slik snekke. Håpløst, ikke sjangs å oppdrive en slik uten at den er minst like mye slitt.

Noen som har en ide jeg kan gjøre. litt sveising eller filing av tenner på staget eller noe sånt??

Trenger virkelig hjelp her, det er ikke noe gøy å kjøre den bilen slik den er nå:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay, mulig du kan få det fikset hvis du finner et verksted som driver med termisk sprøyting og maskinering.

kan du nok også sveise, med det må uansett slipes med relativt stor nøyaktighet etterpå. Dessuten kan sveising svekke den i værste fall.

Sats på termisk sprøyting, samt proff maskinering.

Lenke til kommentar

Rart denne tilsynelatende enkle overføringen koster 12000 ?

Anyway, er metall slitt vekk så kan du få påsveist nytt.

Ved bruk av TIG så kan du få påsveist et belegg av hardmetall. Dette gjør at den nye delen kan bli bedre enn den orginale (et slikt problem på en 98 mod. er jo latterlig, dårlig konstruksjon). Litt filing på sveisen og du har den.

Men, kommer jo an på hvordan delen din virkelig ser ut. Er det vanskelig å komme til med sveisepistolen så er jo det et problem...

Lenke til kommentar

Det som koster 12k er en hel styresnekke. delene er ikke fult så dyre men å få et verksted til å plukke fra hverandre og sette sammen snekken blir omtrent det samme pris beløpet. skulle nok klart å gjort det selv, vet ikke om jeg har det verktøyet som trengs. hvis det trengs noe spesielt verktøy da.

det å slipe, sveis o.l har jeg tenkt på, men da blir nok bilen ute av drift litt for lenge, da den går 24\7\365!

Kanskje det som er mest aktuelt er å få tak i delene.

Da jeg kjøpte denne bilen var den gått 36.000 og allerede da var snekken slitt. tabben jeg gjorde var at autosalg som jeg kjøpte den av overbeviste meg om at styresnekke var som den skulle og det var bare å justere skruen på snekken.

:(

Nå har jeg prøvd å søke etter slike deler, men finner liksom ikke de som kan lever og samtidig shippe delene til norge. Å spørre verkstedet, da tar de jo påslag og gebyr som bestilling av delen. Her kunne jeg trengt litt hjelp til å finnfram?? :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...