Gå til innhold

NEC ND 3500A en ok brenner i forhold pris/ytelse?

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en veldig billig og god brenner. Brenner med bra kvalitet og funker på en god del plater.

så absolutt verdt å ta ein titt på.

Er du intresert i ein litt dyre og litt bedre brenner, så kan du ta en liten titt på BenQ DW 1620 brenner (799)

peewee

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

bitsetting is a process that changes the identity of a DVD+R disk as seen by DVD players. DVD-R disks have information embedded in them which identifies them to players as DVD-R. Replicated DVD's (ones that have been stamped rather than burned) are identified as DVD-ROM. DVD+R disks have no such embedded identity and, using certain DVD burners, it is possible to make the DVD+R disks identify themselves as DVD-ROM.

Lenke til kommentar

......... Kort fortalt tror dvd spilleren at den har en trykt DVD-ROM og ikke en brent DVD+R i spilleren. Dette øker kompabiliteten med sære dvd spiller f.eks stand alone /PS2 etc.

Ellers kjøper du NEC 3500 hvis du skal ha en billig og grei spiller, mens du kjøper Benq 1620 hvis du ønsker flere mulighet for feilrapportere/offisiell bitsetting etc.

Har selv Nec 3500 men kunne godt tenke meg Benq 1620......

Endret av bengh
Lenke til kommentar
Ellers kjøper du NEC 3500 hvis du skal ha en billig og grei spiller, mens du kjøper Benq 1620 hvis du ønsker flere mulighet for feilrapportere/offisiell bitsetting etc.

Er ikke BenQ brenneren tregere enn Nec sin? Den er jo også en del dyrere + at jeg må betale porto om jeg kjøper benq brenneren, så blir fort noen lapper ekstra da.

Vil det være verdt å betale ekstra for den?

Lenke til kommentar

BenQ brenneren er ikke noe spesielt tregere enn Nec brenneren, den brenner på 16X og den er mye mindre kresen på media enn Nec brenneren. Støtter såklart bitsetting, og du slipper å ødelegge garantien på den( Nec brenneren må du bruke uoffisiell firmware på ved bitsetting, og da ryker garantien)

BenQ brenneren får du vel også kjøpt på f.eks. Elkjip.

Lenke til kommentar
Kan ikke gjøre annet enn å påpeke at benQ brenneren har en dual-layer brennespeed på 2,4x mens NEC brenneren går på 4x...

Med BenQs nye firmware B7P9 kan den også brenne DL på 4X.

Men jeg ser egentlig ikke poenget med brenne DL plater på raskere enn 2,4X, da platene er så dyre pr idag at jeg ville prioritert kvalitet fremfor hastighet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...