fargoth Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Er NEC ND 3500A en bra brenner i forhold pris/ytelse? Endret 13. november 2004 av fargoth Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 jeg har den og den virker kjempebra. Med herrie sin firmware så støtter den +r bitsetting (dvdrom booktype) Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 det er en kjempebrenner Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Det er en veldig billig og god brenner. Brenner med bra kvalitet og funker på en god del plater. så absolutt verdt å ta ein titt på. Er du intresert i ein litt dyre og litt bedre brenner, så kan du ta en liten titt på BenQ DW 1620 brenner (799) peewee Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 jeg har den og den virker kjempebra. Med herrie sin firmware så støtter den +r bitsetting (dvdrom booktype) Kan noen forklare meg hva bitsetting vil si? Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 bitsetting is a process that changes the identity of a DVD+R disk as seen by DVD players. DVD-R disks have information embedded in them which identifies them to players as DVD-R. Replicated DVD's (ones that have been stamped rather than burned) are identified as DVD-ROM. DVD+R disks have no such embedded identity and, using certain DVD burners, it is possible to make the DVD+R disks identify themselves as DVD-ROM. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) ......... Kort fortalt tror dvd spilleren at den har en trykt DVD-ROM og ikke en brent DVD+R i spilleren. Dette øker kompabiliteten med sære dvd spiller f.eks stand alone /PS2 etc. Ellers kjøper du NEC 3500 hvis du skal ha en billig og grei spiller, mens du kjøper Benq 1620 hvis du ønsker flere mulighet for feilrapportere/offisiell bitsetting etc. Har selv Nec 3500 men kunne godt tenke meg Benq 1620...... Endret 22. november 2004 av bengh Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Ellers kjøper du NEC 3500 hvis du skal ha en billig og grei spiller, mens du kjøper Benq 1620 hvis du ønsker flere mulighet for feilrapportere/offisiell bitsetting etc. Er ikke BenQ brenneren tregere enn Nec sin? Den er jo også en del dyrere + at jeg må betale porto om jeg kjøper benq brenneren, så blir fort noen lapper ekstra da. Vil det være verdt å betale ekstra for den? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 BenQ brenneren er ikke noe spesielt tregere enn Nec brenneren, den brenner på 16X og den er mye mindre kresen på media enn Nec brenneren. Støtter såklart bitsetting, og du slipper å ødelegge garantien på den( Nec brenneren må du bruke uoffisiell firmware på ved bitsetting, og da ryker garantien) BenQ brenneren får du vel også kjøpt på f.eks. Elkjip. Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Kjøpte meg nettopp NEC brennern og kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd! Brenner lett som en lek, ingen feil til nå! Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Kan ikke gjøre annet enn å påpeke at benQ brenneren har en dual-layer brennespeed på 2,4x mens NEC brenneren går på 4x... Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Kan ikke gjøre annet enn å påpeke at benQ brenneren har en dual-layer brennespeed på 2,4x mens NEC brenneren går på 4x... Med BenQs nye firmware B7P9 kan den også brenne DL på 4X. Men jeg ser egentlig ikke poenget med brenne DL plater på raskere enn 2,4X, da platene er så dyre pr idag at jeg ville prioritert kvalitet fremfor hastighet. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Må bare legge til at i dag fikk jeg en NEC ND 3500A, skal smelle den inn i pcen nå. Takk for fine informative svar! Lenke til kommentar
Slither Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 jeg har den og den virker kjempebra. Med herrie sin firmware så støtter den +r bitsetting (dvdrom booktype) Hvor finner jeg denne berømte firmwaren? Lenke til kommentar
kunde Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Hvor finner jeg denne berømte firmwaren? Se denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=335025 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå