- mOtz^ - Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Har nå kjøpt denne. ...men hardisken kommer ikke fram i min datamaskin...derimot finner jeg den i enhetsbehandling, og BIOS. med det samme: Hvordan må jumperen stå, om jeg skal ha den til å være slave? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Den skal vel stå som slave hvis du har en disk fra før. Om du ikke har en disk fra før, skal den stå som master. Har du oppretta en partisjon på den? Det må gjøres i tillegg til formatering for at den kan brukes. Øystein Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Altså, jeg bare bytta den ut med den gamle... Skal stå som slave... ...ut ifra denne, står det at det ikke skal være noen jumpere på om den skal være slave. Opplevd det før at man får hardisken opp i min datamaksin...bare formateringen gjenstår før man kan begynne å bruke den... ...men jeg kan prøve fdisk, og opprette en partisjon. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Altså, jeg bare bytta den ut med den gamle... Skal stå som slave... ...ut ifra denne, står det at det ikke skal være noen jumpere på om den skal være slave. Opplevd det før at man får hardisken opp i min datamaksin...bare formateringen gjenstår før man kan begynne å bruke den... ...men jeg kan prøve fdisk, og opprette en partisjon. Saken er den at den skal være master om jeg tolker dine opplysninger rett. Er den nye disken den eneste harddisken i maskinen din skal den stå som master. Men dette gjelder så vidt jeg vet bare om du har koblet den på en ide-kanal for seg selv. Har du kobla den på en ide-kabel med annet utstyr(dvd-spiller, etc) som står som master, skal den være slave. Jeg tror ikke fdisk takler 200 Gb disker. Jeg ville brukt windows xp cden. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Ser du den i enhetsbehandling er den montert riktig. Bare å partisjonere og formatere Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Du må inn i "diskbehandling" og partisjonere den før den kommer opp i "min datamaskin". Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) høyre klikk min data maskin-manage-disk managment- så må du lage partisjon og formatere disketten-da får du se sett den. For om du har funnet den i bios er alt i orden der. Endret 13. november 2004 av simalarion Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Du må "initialisere" disken før den kan formateres. Dette gjøres samme sted du formaterer i diskbehandling. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Du snakker om partisjonering her eller(det er i alle fall de to tingene du må gjøre,partisjonere\formatere), ellers har du et komplett nytt ord for meg, lurt å ha med seg til server2003 sertifiseringen, forklar om du gidder? Endret 13. november 2004 av simalarion Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Når man har en helt ny disk plugget til, kommer det istedet for "format this disk" opp "initialize disk" første gangen. Når man har klikket på det så kommer "format this disk" eller hva det står opp som et alternativ. Ihvertfall det jeg opplever hver gang jeg putter inn en ny disk. Windows XP. Endret 13. november 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Har du installert disken ? det måtte jeg gjøre med min disk. har forresten akkurat samma hdd som du har. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 "initialize disk" Tror du tenker på når xp automatisk prøver å finne disk størelsen. Tror trådsater har fikset dette nå, eller? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=327170&hl= + feilpostet Endret 13. november 2004 av Ongabonga Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 "initialize disk" Tror du tenker på når xp automatisk prøver å finne disk størelsen. Tror trådsater har fikset dette nå, eller? Det skjer ikke automatisk hos meg. Jeg får ikke formatert før jeg "initializer", kamerater har samme greiene. Men det er vel sant som du sier, at den finner størrelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå