Gå til innhold

Får ike hardisken opp i min datamaskin.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, jeg bare bytta den ut med den gamle... Skal stå som slave...

 

...ut ifra denne, står det at det ikke skal være noen jumpere på om den skal være slave.

 

Opplevd det før at man får hardisken opp i min datamaksin...bare formateringen gjenstår før man kan begynne å bruke den...

 

...men jeg kan prøve fdisk, og opprette en partisjon.

Lenke til kommentar
Altså, jeg bare bytta den ut med den gamle... Skal stå som slave...

 

...ut ifra denne, står det at det ikke skal være noen jumpere på om den skal være slave.

 

Opplevd det før at man får hardisken opp i min datamaksin...bare formateringen gjenstår før man kan begynne å bruke den...

 

...men jeg kan prøve fdisk, og opprette en partisjon.

Saken er den at den skal være master om jeg tolker dine opplysninger rett. Er den nye disken den eneste harddisken i maskinen din skal den stå som master. Men dette gjelder så vidt jeg vet bare om du har koblet den på en ide-kanal for seg selv. Har du kobla den på en ide-kabel med annet utstyr(dvd-spiller, etc) som står som master, skal den være slave.

 

Jeg tror ikke fdisk takler 200 Gb disker. Jeg ville brukt windows xp cden.

Lenke til kommentar

Når man har en helt ny disk plugget til, kommer det istedet for "format this disk" opp "initialize disk" første gangen. Når man har klikket på det så kommer "format this disk" eller hva det står opp som et alternativ.

 

 

Ihvertfall det jeg opplever hver gang jeg putter inn en ny disk. Windows XP.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
"initialize disk"

 

Tror du tenker på når xp automatisk prøver å finne disk størelsen.

 

Tror trådsater har fikset dette nå, eller?

Det skjer ikke automatisk hos meg. Jeg får ikke formatert før jeg "initializer", kamerater har samme greiene. Men det er vel sant som du sier, at den finner størrelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...