Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan nettverkskabel skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

jeg bygger meg hjemmenettverk og vet ikke hvordan kabler jeg skal velge. jeg har sett på clas ohlson på kabler der og dette er alternativene:

UTP = Unshielded twisted pair (uskjermet)

FTP = Foiled twisted pair (folieskjerm)

STP = Shielded twisted pair (flettet skjerm)

Nettverkskabel CAT-5, FTP (Foiled Twisted Pair). Skjermet og tvunnet med montert RJ45-kontakt i begge ender. Overføringshastighet opp til 100 Mbps.

------------------------------------------------------------------------------------------------

CAT-5E, UTP (Unshielded Twisted Pair). Uskjermet og tvunnet med påmonterte RJ45-kontakter i begge ender. Overføringshastighet opp til 100 Mbps.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Nettverkskabel CAT-5. Tvunnet, uten kontakter. Overføringshastighet opp til 100 Mbps. Lengde 100 m.

i tillegg til de har du en CAT-5E, UTP, krysset. For sammenkobling av to datamaskiner uten hub.

den vet jeg at jeg itje trenger. den er kjekk og ha viss jeg skal spille cs mot en av kompisene mine ;)

noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...