Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Enkelte forum har noe de kaller "sticky", se f.eks på http://forums.devshed.com

 

Hvis man vil at en tråd skal stå fast som øverste tråd "til evig tid" så kan en moderator fikse dette ved å sette tråden som "sticky".

 

Kunne ikke dette være lurt? Man kan da legge inn (slik de har gjort på devshed) en "les dette før du poster" tråd, en faq tråd. Tror dette vil kunne begrense feilpostinger og useriøse postinger ganske mye, samt at man kan legge gode tråder som sticky for en periode. Da slipper man at det startes 20 forskjellige tråder med samme tema.

 

(Her kan man også legge inn link til FAQ siden som er under opparbeiding osv...)

 

Sjekk her så skjønner dere hva jeg mener

 

Så vidt jeg vet skulle det ikke by på alt for store problemer å implementere dette.

Om nødvendig kan jeg være behjelpelig, da jeg har gode PHP/mySQL kunnskaper. Har kodet en del tusen linjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


christt skrev (2002-05-26 19:09):

Enkelte forum har noe de kaller "sticky", se f.eks på


Hvis man vil at en tråd skal stå fast som øverste tråd "til evig tid" så kan en moderator fikse dette ved å sette tråden som "sticky".


 

Mulig å få til, men jeg vet ikke hvor stort behovet er. Kanskje like greit med en bedre hjelpefil for å fortelle brukerne hvordan de skal oppføre seg. Jeg synes forumet skal være interaktivt, og man mister raskt noe av interaktiviteten om man begynner med utstrakt bruk av "sticky threads".

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg hvis man tar ordet _utstrakt_ i betraktning.

 

Men hvis man passer på å bare ha noen få sticky tråder, mener jeg at dette ikke kan sees på som at man minsker interaktiviteten i forumet.

 

Som sagt var det jo bare et forslag... :smile:

Lenke til kommentar

Stickye tråder er jo en kjempeide!

Hva med en Amd vs. intel tråd i pros+Hk

og en win vs. lin i prog.vare

så slipper enkelte å irritere seg over å finne disse gjentatt over hele forumet.

-dette er et seriøst forslag-

 

bye

 

[ Denne Melding var redigert av: ronndi på 2002-05-26 19:52 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-26 19:51, ronndi skrev:

Stickye tråder er jo en kjempeide!

Hva med en Amd vs. intel tråd i pros+Hk

og en win vs. lin i prog.vare

så slipper enkelte å irritere seg over å finne disse gjentatt over hele forumet.

-dette er et seriøst forslag-


bye


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ronndi på 2002-05-26 19:52 ]</font>


 

nå har jeg vært borte en kort periode, men jeg husker ingen store win vs lin under programvare; heller noen rølpere som peller seg til hw/linux og kritiserer :roll:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-26 20:26, sjanten skrev:


nå har jeg vært borte en kort periode, men jeg husker ingen store win vs lin under programvare; heller noen rølpere som peller seg til hw/linux og kritiserer
:roll:


 

Nå var ikke det poenget mitt heller da...

Ta deg en tur til Devshed så skjønner du hva jeg mener. (se linken over)

 

Man må vel først finne ut om "sticky" er en god ide før man implementerer det, for deretter å bestemme hva som skal stå som "sticky" og ikke.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-26 19:26, amund skrev:


Jeg synes forumet skal være interaktivt, og man mister raskt noe av interaktiviteten om man begynner med utstrakt bruk av "sticky threads".



 

Som du sikkert vet så har jeg mast om dette før:) JEg personlig synes at det har vært kjekt på de tidligere forum jeg har vært på. Det vil ikke bli noe utstrakt bruk av det. Maks 1-2 pr kategori.

 

Dette vil kun være tilgjengelig for moderator.

 

Jeg personlig synes ofte at gode diskusjoner hadde vært fint og kunne ta vare på i forsiden en stund..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...