melli123 Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Slenger ut et vilt forslag her: text-align: center har skrevet det, men da plasserer teksten seg bare i midten i forhold til sidene, ikke i høyden Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Bruk litt margin/padding (husker ikke om det var forksjell ) Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Padding = avstand fra kanten av boksen til innholdet.. Margin = avstand fra boksen til forrige/neste/kant av parent-elemeny. Altså, padding er det du bør bruke her. Endret 13. november 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Ok, da lærte vi noe nytt idag og Drus på litt padding da og "se hva som skjer"... Har du fått midtstilt siden din nå i Opera og FF ? Edit: Trykkfeil Endret 13. november 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 (endret) hva burde man skrive etter padding: 5??; 5(hva da, px); EDIT: Har du fått midtstilt siden din nå i Opera og FF ? nei, det har jeg ikke gjort nei Endret 13. november 2004 av VgaR Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 hvis jeg skal ha sånn passe oversikt, hva skal man bruke px til og hva skal man bruke pt, em, osv.? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 pt, em: skrift px: margin, padding, height, width osv. Er vel egentlig det, hvis jeg ikke tar helt feil? Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 (endret) ja, oki. for det er litt kjekt å vite hva som skal brukes til hva. Endret 13. november 2004 av VgaR Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Tja, jeg vil si meg uenig. Bruk px bare der du må, og bruk em til resten. F.eks ved bruk av marginer og em, vil marginen endre seg med tekststørrelsen dersom man endrer den. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Sorry for fullstendig overdreven utblåsning, men here goes: Hvorfor i helv*** kan INGEN lære seg at det heter PORTEFØLJE!?! Ikke "portfølje", ikke "portefolio", ikke "portofølge", og ikke de 1000 andre variasjonene av det, enkle, men tydeligvis ikke så veldig enkle allikevel, ordet PORTEFØLJE, eller PORTFOLIO om man skriver på engelsk. Pfew, det var godt å få ut Syns designet var fett, men som sagt bugger det noe helt vilt i FF ------------------------------------ Istedenfor border-right: 5px solid #5F5F5F; border-left: 5px solid #5F5F5F; border-top: 5px solid #5F5F5F; border-bottom: 5px solid #5F5F5F; kan du bare skrive border: 5px solid #5F5F5F; ------------------------------------ font-family-spesifiseringene dine er "feil". Fonter med mellomrom i navnet må du legge inni "anførselstegn". Deretter bør du spesifisere en "generic font family". Dvs. en font-type som skal brukes dersom besøkende ikke har noen av de andre fontene du har spesifisert i font-family. Uten den vil de få se Times New Roman (uææ!) som i de fleste tilfeller er regnet standardfonten. I ditt tilfelle vil jeg anbefale å endre font-family'ene til noe ala dette: font-family: "Lucida Sans Unicode", Arial, Verdana, Tahoma, sans-serif; Endret 13. november 2004 av Loomy Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 (endret) font-family-spesifiseringene dine er "feil". Fonter med mellomrom i navnet må du legge inni "anførselstegn". Deretter bør du spesifisere en "generic font family". Dvs. en font-type som skal brukes dersom besøkende ikke har noen av de andre fontene du har spesifisert i font-family. Uten den vil de få se Times New Roman (uææ!) som i de fleste tilfeller er regnet standardfonten. I ditt tilfelle vil jeg anbefale å endre font-family'ene til noe ala dette: font-family: "Lucida Sans Unicode", Arial, Verdana, Tahoma, sans-serif; kunne ikke blitt mer enig i hva du sier der. skal skifte på det med en eneste gang... takk for at du nevner det... EDIT: jo det er en ting jeg er uenig med deg i, jeg ville hatt verdana før arial... Endret 13. november 2004 av VgaR Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Siden ser ganske dårlig ut hos meg. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Tja, jeg vil si meg uenig. Bruk px bare der du må, og bruk em til resten. Evt. ex, som er like høy som en liten x i den fonten man bruker er. Det liker jeg da. (En em = bredden av en m right?) Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 nå begynner det og se bra ut her synes jeg. men man må jo pirke litt.. få mere luft mellom overskriftene tror jeg hadde vært bra. alt blir litt presset sammen slik det er nå. slik du har på høyresiden mellom blogg og no'nytt. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 skal jeg gjøre det slik det er under menyen eller hva mente du med den siste setningen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå