Gå til innhold

Kritikk på Guivarchdesign.com 5.1.1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... Kan først begynne med det litt dårlige:

• Den midtstillest ikke i Opera/FF
  • Den grå borderen går kun rundt headeren
  • Borderen rundt menyen stopper opp.
  • Og det er mellomrom mellom header og content.

Så:

• Kult design. Standard oppsett, men det blir ikke alt for kjedelig
  • Bra du har laga din egen logo, men den ser litt merkelig ut.. Får ikke følelsen av at den er rund.
  • Med litt forbedringer her og der kan det bli ganske bra det der.

post-76-1100349576_thumb.jpg

Endret av Skomaker
Lenke til kommentar

jeg synes hoovern på menyen er for hard. en litt lysere dempet grønnfarge istedet for hvit hadde vært fint.

menyen er litt sammentrykt synes jeg også. litt mere luft hadde vært fint. (ikke mellomrom mellom rutene, men litt høyere ruter visst du skjønner.;))

innholdet er for tett opp mot "veggene" på begge sider. litt større margin trengs.

og jeg savner fortsatt en linje eller noe som skiller mellom meny/blogg på høyresiden og innholdet til venstre.

men ellers så er det en fin forbedring, kanskje litt smør på flesk den headern?

Lenke til kommentar

i IE som jeg bruker

:scared: Why?

ja, vet den bugger i FF og o.l ,

Du har for det første "misforstått" text-align tweaken litt, sett center på body og left på wrappen, ikke omvendt.

For det andre er det ingenting som heter widht, det heter width (#wrap). Da ble det fort andre boller ja. :wee:

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar
ja, vet den bugger i FF og o.l ,

i IE som jeg bruker, så er den helt annerledes...

Du bør ikkje designe sider ut i fra IE sin måte å rendre på, da blir det fort veldig masse snåle feil.

Så - text-align: center; skal ikkje egentlig brukast til å senterere sida di med. Les meir her.

Du skal heller ikkje bruke <br> for å lage luft mellom avsnitt - til dette bruker man margin-egenskapen.

Dessuten skal du ikkje ha hN-elementer inni p-elementer, slik du har gjort f.eks. her:

<p><h3>Siste oppdatering 13. November 00:08</h3></p>

Dette burde vert:

<h3>Siste oppdatering: 13. november 00:08</h3>
<p>Teksten din her</p>

Og footer.jpg er ikkje et bilde i form av innhold/illustrasjon - er det vel?

Det er et layout/design-element, og du bør derfor sette det som en bakgrunn i bottom divisjonen din. Dessuten er ikkje .jpg veldig optimalt til webgrafikk med få farger. Bruk heller gif eller png.

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Jeg har ikke tid til å kommentere stort nå, men vil bare komme med et tips anngående det å designe siden i IE og deretter optimalisere for mer avanserte nettlesere, som er en merkelig måte å lage websider på. Du burde gjøre det motsatt!

Build and test your CSS in the most advanced browser available before testing in others, not after.

If you build a site testing in a broken browser, your code begins relying on the broken rendering of that browser. When it comes time to test in a more standards-compliant browser, you will be frustrated when that browser renders it improperly. Instead, start from perfection and then hack for the less able browsers. Your code will be more standards-compliant from the start, and you won’t have to hack as much to support other browsers. Today, this means Mozilla, Safari, or Opera.

hentet fra: CSS Crib Sheet

Lenke til kommentar

ja, nå har jeg fått MYE å å fikse på.

Takker for det.

btw det er bare å fortsett å kommentere sia, hvis noen har noe på hjertet.

Dessuten skal du ikkje ha hN-elementer inni p-elementer

kan jeg ikke bruke det?, det fungerer jo bra....

EDID2: skjønner at det er bedre å bare bruke <h3>, ingen grunn til å bruke <p> der ja...

Endret av VgaR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...