melli123 Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg har nå laget meg en ny side. Guivarchdesign 5.1.1. Jeg har samme tekst-oppsettet, men jeg har skiftet på fargevalget, laget meg en logo, og gjort om litt her og der. Ønsker konstruktiv kritikk. GUIVARCHDESIGN 5.1.1 Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Hmm... Kan først begynne med det litt dårlige: Den midtstillest ikke i Opera/FF Den grå borderen går kun rundt headeren Borderen rundt menyen stopper opp. Og det er mellomrom mellom header og content. Så: Kult design. Standard oppsett, men det blir ikke alt for kjedelig Bra du har laga din egen logo, men den ser litt merkelig ut.. Får ikke følelsen av at den er rund. Med litt forbedringer her og der kan det bli ganske bra det der. Endret 13. november 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 ja, vet den bugger i FF og o.l , i IE som jeg bruker, så er den helt annerledes... Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 jeg synes hoovern på menyen er for hard. en litt lysere dempet grønnfarge istedet for hvit hadde vært fint. menyen er litt sammentrykt synes jeg også. litt mere luft hadde vært fint. (ikke mellomrom mellom rutene, men litt høyere ruter visst du skjønner.) innholdet er for tett opp mot "veggene" på begge sider. litt større margin trengs. og jeg savner fortsatt en linje eller noe som skiller mellom meny/blogg på høyresiden og innholdet til venstre. men ellers så er det en fin forbedring, kanskje litt smør på flesk den headern? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Vgar.. Legg dette til i "Wrap": margin: 0 auto; width: såmyedutrenger; Da blir den midtstilt. Endret 13. november 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) i IE som jeg bruker Why? ja, vet den bugger i FF og o.l , Du har for det første "misforstått" text-align tweaken litt, sett center på body og left på wrappen, ikke omvendt. For det andre er det ingenting som heter widht, det heter width (#wrap). Da ble det fort andre boller ja. Endret 13. november 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Da ble det fort andre boller ja. hva mener du? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) ja, vet den bugger i FF og o.l , i IE som jeg bruker, så er den helt annerledes... Du bør ikkje designe sider ut i fra IE sin måte å rendre på, da blir det fort veldig masse snåle feil. Så - text-align: center; skal ikkje egentlig brukast til å senterere sida di med. Les meir her. Du skal heller ikkje bruke <br> for å lage luft mellom avsnitt - til dette bruker man margin-egenskapen. Dessuten skal du ikkje ha hN-elementer inni p-elementer, slik du har gjort f.eks. her: <p><h3>Siste oppdatering 13. November 00:08</h3></p> Dette burde vert: <h3>Siste oppdatering: 13. november 00:08</h3> <p>Teksten din her</p> Og footer.jpg er ikkje et bilde i form av innhold/illustrasjon - er det vel? Det er et layout/design-element, og du bør derfor sette det som en bakgrunn i bottom divisjonen din. Dessuten er ikkje .jpg veldig optimalt til webgrafikk med få farger. Bruk heller gif eller png. Endret 13. november 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Jeg har ikke tid til å kommentere stort nå, men vil bare komme med et tips anngående det å designe siden i IE og deretter optimalisere for mer avanserte nettlesere, som er en merkelig måte å lage websider på. Du burde gjøre det motsatt! Build and test your CSS in the most advanced browser available before testing in others, not after. If you build a site testing in a broken browser, your code begins relying on the broken rendering of that browser. When it comes time to test in a more standards-compliant browser, you will be frustrated when that browser renders it improperly. Instead, start from perfection and then hack for the less able browsers. Your code will be more standards-compliant from the start, and you won’t have to hack as much to support other browsers. Today, this means Mozilla, Safari, or Opera. hentet fra: CSS Crib Sheet Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 (endret) ja, nå har jeg fått MYE å å fikse på. Takker for det. btw det er bare å fortsett å kommentere sia, hvis noen har noe på hjertet. Dessuten skal du ikkje ha hN-elementer inni p-elementer kan jeg ikke bruke det?, det fungerer jo bra.... EDID2: skjønner at det er bedre å bare bruke <h3>, ingen grunn til å bruke <p> der ja... Endret 13. november 2004 av VgaR Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 hva mener du? At da ordna det seg i FF. Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 siden jeg sitter her og kjeder meg laga jeg et raskt forslag på va jeg synes kunne forbedres.. ikke sikkert alle er enig da. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 kjempestilig phax, likte menyen mye bedre sånndu hadde laga den... hvis jeg får lov av deg, har jeg veldig lyst å forandre den jeg har nå til den dy har laga, greit? Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 trur nok du får lov, pga. ditt "konsept" Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 ja, jeg får håpe jeg får lov, men jeg vil gjerne spørre siden det var hans ide... Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 jada jada, trenger ikke spørre om lov vet du! men alltid hyggelig at folk er høflig. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 takker phax. hvordan får man teksten i midten av meny-knappene? Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Det at du kommer hit å foklarer alle bugene på siden din med at du designer den for IE er som å banne i kirka. Det eneste jeg gidder å si foreløpig er at du har har en ide som kan funke, men å kode en side for bruk i IE vil jeg betegne som å missbruke den idéen. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Ingen som har lyst til å fortelle meg hvordan man setter teksten i midten av meny-knappen? har det noen med margin å gjøre? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Slenger ut et vilt forslag her: text-align: center Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå