Gå til innhold

Problemer med høytalerene

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med høytalerne på min pc, plutselig funker bare en av høytalerne! Det ser ut til at kabelen fra subben til høytaleren fungerer som en vanlig høytalerkabel. Altså at den bare bringer lyd til bare en av høytalerne! Er det en innstilling på maskinen som har endret seg? Det eneste jeg har gjort er å bytte kabelen som går fra høytaleren til subben! Har sjekket, problemet var der med den gamle kabelen også!

:(:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høytalerne funker når dem er koblet til annet utstyr! Men har ikke noen andre høytalere å teste på maskinen! Subben ser ut til å gjøre jobben! Det merkelige er at det høres ut som begge lydkanalene går til samme høyttaler! Når jeg tester høytaleren, så sier en stemme ”venstre” og så ”høyre”, problemet er at stemmen høres i samme høyttaler! Så maskinen tror den ene høytaleren er både høyre og venstre høyttaler!

Lenke til kommentar

Jeg har fått akkurat samme problem. Jeg gikk innom CS:Source, men ombestemte meg og spilte ikke likevel. Da jeg kom ut igjen hadde jeg ikke lenger lyd på venstre side på headsettet mitt. Men som Jack_d også sa, så sender den begge kanalene til én side. Det er ikke noe hardwareproblem med headsettet, og det samme problemet er på lydkortet som er integrert i HK (C-Media). Det lydkortet jeg bruker er Soundblaster Live! 5.1 Digital.

Jeg har prøvd følgende:

1) System restore

2) Legge inn drivere på nytt

3) Installere DirectX på nytt.

Dette må være noe kluss som har skjedd i Windows; noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

LØST

Jeg hadde tidligere prøvd å gå inn i CS:Source og ut igjen, uten resultat. Så tenkte jeg at jeg skulle prøve å hoste et game for å se om det på en magisk måte skulle fikse saken, så jeg gikk inn i CS:S igjen. Da jeg kom inn på menyen igjen merket jeg at det kom lyd på begge sider, så problemet mitt var løst. Jeg vet ikke hvordan det ble ordnet, men det viktigste var at det ordnet seg. Jack_d: Om ditt problem kan ha sammenheng med CS:S, anbefaler jeg at du prøver det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...